زرد شدن تمام شهر‌های گلستان به غیر از ۳ شهر، ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن و واکسیناسیون ۵۰ درصد جمعیت استان و برقرار بودن طرح ممنوعیت تردد خبر‌های مهمی بود که امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شد.

زرد شدن تمام شهر‌های گلستان به غیر از ۳ شهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا گفت: از امروز ۲۷ شهریور بر اساس رنگ بندی جدید همه مناطق گلستان در وضع زرد قرار گرفتند و فقط گرگان، علی آباد کتول و گالیکش در وضع نارنجی هستند.

دکتر عبدالرضا فاضل گفت: امروز ۴۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۲ نفر کمتر از دیروز است.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و ۴۸ نفر از آنان با دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین اعلام کرد: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت واجد شرایط استان حدود ۵۰ درصد جمعیت دوز اول واکسن را تزریق کردند.

او خبر داد: روز گذشته ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان وارد شد و بر این اساس در برخی شهرستان‌ها به مراکز بهداشت ابلاغ کردیم به افراد بالای ۱۸ سال هم واکسن تزریق کنند.

استاندار گلستان هم با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی تعداد بستری‌ها نسبت به هفته گذشته گفت: علیرغم روند کاهشی شیوع کرونا نباید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف نادیده گرفته شود، زیرا ممکن است گرفتار پیک جدیدی شویم.

هادی حق شناس بر تداوم اجرای طرح ممنوعیت تردد در استان تاکید کرد.

او همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید در استان آماده است گفت: تلاش می‌کنیم به شرط وجود زیر ۱۵ دانش آموز در هر کلاس آموزش حضوری دایر شود.

استاندار افزود: با توجه به واکسیناسیون دانشجویان، دانشگاه‌ها از نیمه دوم مهر ماه احتمالا حضوری خواهند بود.

همچنین گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: آموزش در مدارسی که بیش از ۳۰۰ دانش آموز دارند غیر حضوری است و در سایر مدارس می تواند با رعایت فاصه گذاری اجتماعی حضوری باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار