مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان درباره فرآیند آموزش در سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در گلستان توضیحاتی داد.

آغاز سال تحصیلی از اول مهر، واکسیناسیون ۸۵ درصد فرهنگیان گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان امشب با حضور در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان گفت: اینکه در چه مناطقی کلاس‌ها را حضوری و یا در چه مناطقی مجازی برگزار کنیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست، اما در هر صورت فرآیند آموزش از اول مهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا هفته آینده پیرامون نحوه بازگشایی مدارس تصمیم گیری خواهد کرد.

گوهری راد گفت: آنچه که اکنون با توجه به اوضاع کرونایی می‌توان پیش بینی کرد این است که در صورت واکسینه شدن جمعیت بالایی از جامعه فرآیند آموزش به صورت تدریجی حضوری خواهد شد.

وی همچنین از تزریق دوز اول واکسن کرونا به ۸۵ درصد فرهنگیان و افرادی که با دانش آموزان در تعامل هستند در گلستان خبر داد و افزود: تزریق دوز دوم هم به این افراد از هفته گذشته آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آموزش در فضای مجازی گفت: نخستین روز‌های اپیدمی کرونا ۵۳ درصد دانش آموزان گلستان در فضای شاد فعال بودند، اما اکنون ۸۲ درصد دانش آموزان در این فضا حضور دارند.

گوهری راد از کمک خیران، هلال احمر و کمیته امداد به آموزش و پرورش برای تهیه تجهیزات آموزشی مانند تبلت و موبایل ویژه دانش آموزان نیازمند

قدردانی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب آمار بازماندگان از تحصیل در استان گفت: در این زمینه در بین ده استان اول کشور که آمار بالایی از بازماندگان از تحصیل را دارند قرار داریم و تلاش می‌کنیم با کمک خیران از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری کنیم.

وی افزود: سال گذشته هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی گلستان ترک تحصیل کرده بودند که توانستیم شرایط را برای بازگشت نیمی از آن‌ها فراهم کنیم.

وی همچنین به پایین بودن سرانه فضای آموزشی گلستان در مقایسه با میانگین کشوری اشاره کرد و افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در گلستان ۴ و هفت دهم متر مربع و در کشور ۵ و نیم متر مربع است.

وی گفت: ۳۰ درصد کلاس‌های ما نیاز به مقاوم سازی دارند و برای کاهش تعداد کلاس‌های فرسوده ۱۰۹ کلاس درس در قالب ۱۳ طرح اول مهر به بهره برداری می‌رسند.

احسان گوهری راد از ثبت نام ۹۰ درصد دانش آموزان در سامانه خرید کتاب خبر داد و از افرادی که تاکنون برای خرید کتاب سال تحصیلی جدید اقدام نکردند خواست تا ۲۰ شهریور در سایت مربوطه ثبت نام کنند.

وی گفت: کتاب‌های دوره ابتدایی در مدارس توزیع شده است و بزودی به دانش آموزان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین گفت : کار سنجش سلامت 96 درصد دانش آموزانی که در مقطع اول ابتدایی ثبت نام کردند انجام شده و 4 درصد باقی مانده باید تا 20 شهریور به پایگاههای سنجش مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار