جلسه شورای اقامه نماز شهرستان گالیکش با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، مدیر ستاد اقامه نماز استان و اعضای شورای اقامه نماز شهرستان در روز چهارشنبه، ۲۴ شهریور، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان گالیکش برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، در ابتدای جلسه میرنیا معاون فرماندار ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام به تبیین نماز از دیدگاه معصومین پرداخت و گفت: نماز یکی از فرائض مهمی است که انسان را از آسیب ها و بلایای اجتماعی حفظ می نماید.
وی به تعامل و وحدت بین دستگاه های اشاره کرد و افزود: این وحدت و همدلی نشانه بلوغ سیاسی و مذهبی مردم و مسوولین شهرستان می باشد.
معاون فرماندار در ادامه از اقدامات راهبردی ادارات در اقامه نماز تقدیر کرد و خواستار برگزاری اجلاس نماز استانی به میزبانی شهرستان گالیکش شد.
در ادامه جلسه قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تشکر از حضور اعضای محترم شورای اقامه نماز و عرض تسلیت ایام اربعین به برگزاری جلسات شورای اقامه نماز در شهرستان ها و حمایت همه جانبه مدیران شهرستان و اعضای شورای اقامه نماز تاکید کرد.
وی آسیب شناسی و اتخاذ راهبرد مناسب برای برون رفت از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و بهره گیری از یاوران نماز در دو گروه بردار و خواهر جهت ساخت کلیپ و دانش افزایی از راه های ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد.
محمدی افزود: میدان دادن به نسل نو نه تنها اقبال به نماز را در نوجوانان و جوانان بالا می برد؛ بلکه جامعه را از ناهنجارهای اجتماعی حفظ می نماید.
اهم مصوبات این جلسه به شرح ذیل می باشد:
۱. برگزاری جلسات شورای اقامه نماز به صورت فصلی و پیگیری و اجرای مصوبات.
۲. بازدید از نمازخانه های ادارات، مدارس و مساجد بین راهی.
۳. اعزام مبلغ و امام جماعت با هماهنگی سازمان تبلیغات.
۴. پخش اذان در اوقات سه گانه در مساجد شهر و مساجد بین راهی و اذان ظهر در ادارات، دانشگاه ها و مدارس.
۶. اعضای شورای اقامه نماز نسبت به تشکیل کار گروه در فضای مجازی با حضور اساتید دانشگاه ها، مدیران، فرهنگیان، هیات امنای مساجد برای تولید محتوا و انتشار آن اقدام نمایند.
۷. در هر اداره رابط اقامه نماز توانمند وعلاقه مند، ظرف مدت ۱۵ روز به ستاد اقامه نماز استان معرفی گردد اقدام.
۸. اجلاس نماز استانی به میزبانی شهرستان با مساعدت ادارات و فعالین فرهنگی برگزار گردد.
۹. اداره آموزش و پرورش نسبت به عضویت اعضای شورای اقامه نماز در شبکه شاد اقدام نماید.
۱۰. ادارات فرهنگی شهرستان بخشی از مسابقات خود را با موضوع نماز برگزار نمایند.
۱۱. ریاست آموزش و پرورش زمینه بازدید میدانی اعضای شورای اقامه نماز از مدارس را فراهم کند.
۱۲. گزارشی از فعالیت نماز ادارات در جلسه بعدی توسط دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ارائه گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار