مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: "عادل مجللی" ملی‌پوش گلستانی قایقرانی کشورمان توانست به فینال A رقابت‌های قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی جهان در دانمارک راه یابد.

پاروزن ملی‌پوش گلستانی به فینال رقابت‌های جهانی دانمارک رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسمعلی برزمینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ملی‌پوش گلستانی ساکن شهرستان ساحلی و مرزی بندرترکمن  روز گذشته در مرحله نیمه نهایی کانوی یک نفره ۵۰۰ متر، با زمان یک دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه توانست جواز حضور در فینال A  این رقابت جهانی را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: مجللی در مرحله نیمه نهایی بعد از پاروزن ایتالیایی به مقام دوم دست یافت.

وی اضافه کرد: فینال A رقابت‌های قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی جهان، امروز یکشنبه برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان یادآور شد: مجللی توانسته بود در دور مقدماتی این رقابت‌ها روز جمعه ۲۶ شهریور ماه در کانوی ۵۰۰ متر با زمان یک دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه و  کسب جایگاه ششم، جواز حضور در دور نیمه نهایی را به دست آورد که در رقابت‌های نیمه نهایی روز شنبه ۲۷ شهریور ماه با سایر حریفان خود به رقابت پرداخت.

رقابت‌های قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی جهان از روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه در کپنهاگ دانمارک آغاز شد و امروز یکشنبه به پایان می رسد.

تیم ملی قایقرانی ایران تنها در بخش کانو آب‌های آرام با حضور "عادل مجللی" و "محمدنبی رضایی" به این رقابت‌ها اعزام شده است.

عادل مجللی مقدم فومنی متولد ۱۳۷۲ در بندرترکمن است و مدال طلای مسابقات آسیایی تهران در رشته کانو انفرادی ۵۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱؛ مدال طلا و برنز مسابقات آسیایی سمرقند در رشته کانوی انفرادی ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۳ و مدال برنز مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی در رشته کانو ۲۰۰ متر را در کارنامه ورزشی دارد.

براساس این گزارش "محمدنبی رضایی" دیگر پاروزن تیم ملی قایقرانی ایران که به رقابت‌های آب‌های آرام جهان به همراه "عادل مجللی" اعزام شد، روز شنبه در رشته کانو هزار متر در فینال گروه B سوم و در مجموع در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

رضایی در این مسابقه با پاروزنانی از کشورهای کانادا، کرواسی، استونی، روسیه، بلغارستان، اسپانیا، اوکراین و اسلواکی به رقابت پرداخت و زمان سه دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه برای خود ثبت کرد.

پاروزنان کانادا و روسیه به مقام‌های و دوم دست یافتند.

بندرترکمن با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است و به علت همجواری با سواحل خزر گرایش به ورزش قایقرانی در این شهرستان مطلوب است.
بندرترکمن سه هزار ورزشکار و استان گلستان در مجموع  افزون بر ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار