فرمانده انتظامی گرگان از جمع‌آوری ۳۴ معتاد متجاهر از پارک‌ها و معابر عمومی از جمله «منطقه جنگلی دست کاشت بلوار صیاد» خبرداد.

«منطقه جنگلی دست کاشت بلوار صیاد» گرگان برای معتادان متجاهر ناامن شد/ جمع‌آوری ۳۴ معتاد متجاهر در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان،‌محمد شیرازی مبارزه با عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر را از اولویت‌های کاری پلیس برشمرد وگفت: نیروی انتظامی با آگاهی از اینکه مواد مخدر ریشه و بستر شکل‌گیری بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است از این رو تلاش می کند با بکارگیری توان عملیاتی نسبت به ناامن کردن محیط برای فعالیت فروشندگان موادمخدر با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها اقدام کند.

وی با بیان اینکه در مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تمام ظرفیت‌های اجتماعی باید با حساسیت جدی به کارگیری شود تا شاهد مهار و کاهش تقاضا باشیم، افزود: در صورتی می توان به نقطه مطلوب در امر مبارزه با مواد مخدر رسید که زمینه‌های اجتماعی و فردی مصرف مواد مخدر کاهش یابد تا سیستم عرضه و تقاضا در جهت منفی حرکت کند.

شیرازی یاد آور شد: در کنار از بین بردن شرایط فراهم‌کننده گرایش به مصرف مواد مخدر باید عزم عمومی در خانواده‌ها و جامعه به کمک نیروی انتظامی و اقدامات بازدارنده بیاید و این مهم با توسعه آگاهی مردمی تحقق می‌یابد.

وی افزود: چنانچه جامعه به درجه‌ای از مشارکت با دستگاه‌هایی که اقدامات بازدارنده را در دستور کار خود دارند برسد که وجود و مصرف مواد مخدر را به عنوان تهدیدی جدی علیه خود و جامعه بدانند به طور قطع، میزان ورود و عرضه مواد نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی گرگان تصریح کرد: ما با تمام توان در مسیر مبارزه با مواد و آثار شوم اعتیاد و خشکاندن ریشه پلیدی‌ها خواهیم ایستاد، چرا که اعتقاد داریم مواد مخدر ریشه و بستر شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی است و خشکاندن این ریشه در راستای ارتقاء شاخص‌های امنیتی در جامعه یک ضرورت است.

شیرازی جمع‌آوری وبرخورد با معتادان متجاهر را مطالبه مستمر مردم عنوان کرد و گفت: در همین راستا طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی گرگان با اشاره به طرح عملیاتی جمع‌آوری معتادان متجاهر در گرگان طی ۷۲ ساعت گذشته خاطرنشان کرد : در این عملیات تعداد ۳۴ معتاد متجاهر از پارک‌ها و معابر عمومی از جمله منطقه جنگلی دست کاشت بلوار صیاد گرگان جمع‌آوری شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار