استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: امروز استان گلستان بعد از 40 سال دارای نقشه مصوب مرزی شد.

بعد 40 سال نقشه مرزی گلستان تصویب شد/ مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح قوانین است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مناف هاشمی صبح امروز در دومین همایش صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان امر مبارزه با مواد مخدر در استان اظهار کرد: وضعیت جهانی مواد مخدر رو به رشد است و این نشان می‌دهد جامعه جهانی با وجود تلاش‌های صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر نتوانسته در حوزه پیشگیری و مقابله و درمان عملکرد واحد و متحدی را داشته باشد.

وی ادامه داد: تولیدات جدید مواد مخدر با مواد شیمیایی آسیب‌های چندبرابری را به جامعه وارد کرده است.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان بیان کرد: استان گلستان از عقب‌ماندگی شدیدی رنج می‌برد و امروز باید توسعه همه جانبه استان را در تمام زمینه‌ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از پنج منبع بزرگ صنعتی و درآمدزایی در دنیا گردشگری است و نباید در استان گلستان با وجود این ظرفیت‌های گردشگری بالا، از این صنعت غافل شویم.

استاندار گلستان با بیان تلاش‌های انجام شده در زمینه گردشگری در گلستان، گفت: این تلاش‌ها کافی نیست و باید در تمام زمینه‌ها تلاش‌ها را گسترش دهیم زیرا لیاقت مردم ما بیش از این است و ما باید با تمام وجود برای توسعه گردشگری و اقتصاد در استان تلاش کنیم.

هاشمی گفت: زمانی که ما اشتغال، سرگرمی، تفریح، درآمدزایی را برای جوانان ایجاد نکنیم به طور طبیعی به سمت مواد مخدر پیش می‌رود و یا با آسیب‌های اجتماعی مختلفی روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مسوولان در قبال تمام مردم مسوول هستیم و همه ما باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر احساس وظیفه کنیم و هیچ دستگاهی در این عرصه بدون وظیفه نیست و اقدام مشترک و هماهنگی دستگاه‌ها است که باعث افزایش اعتماد مردم به دولتمردان و مسوولان خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: زمانی که اعتماد مردم به مسوولان بیشتر شود مشارکت اجتماعی را برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

هاشمی بیان کرد: افزایش کشف مواد مخدر افتخار نیست بلکه کشف مواد مخدر از نظر برخورد جای تقدیر دارد زیرا همین بیش از هشت تن مواد مخدری که در سه ماه نخست امسال در استان کشف شد می‌توانست جوانان زیادی را در دام اعتیاد گرفتار کند.

وی اضافه کرد: استان گلستان بعد از 40 سال دارای نقشه مصوب مرز شد و متاسفانه در گذشته کمترین امکانات مرزی را داشتیم در حال که توانمندی و ظرفیت‌های استان گلستان در مرز بسیار بالا است.

استاندار گلستان گفت: باید برای کل استان در تمام زمینه‌ها برنامه داشته باشیم که این برنامه‌ها در حال تدوین است و به ویژه باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه مدون ویژه داشته باشیم.

هاشمی گفت: یک فرد معتاد در اطراف محل زندگی ما نه تنها به خودش بلکه به کل جامعه آسیب می‌زند بنابراین هیچکدام نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشیم.

وی گفت: ورزش مسیر مبارزه با مواد مخدر است و در 10 سال گذشته 50 پروژه ورزشی انجام شد و امسال قرار است 40 پروژه ورزشی را به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: برای نخستین‌بار در گلستان هفت مسابقه بین‌المللی قرار است برگزار شود و این اقدامات مکمل سایر اقدامات در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

هاشمی با اشاره به شیطنت‌های داخلی در مسابقات آسیایی کبدی که سال گذشته در گرگان برگزار و به حاشیه کشیده شد، گفت: به خاطر مسائل کوچک اقدامات بزرگ را به حاشیه نبرید و تخریب نکنید زیرا این اقدامات مکمل حل آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم وحدت مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: عملکرد جزیره‌ای و اینکه هر مدیری ساز خود را بزند یک چالش برای استان است و به واقع اگر بخواهیم موضوع مواد مخدر را مدیریت و مبارزه موثر داشته باشیم باید برای جوانان استان شغل ایجاد کنیم.

استاندار گلستان گفت: ایجاد هزار شغل، مشکل اشتغال استان را حل نمی‌کند و باید سالی 50 درصد حتی 100 درصد عملکرد اشتغال را افزایش دهیم تا بتوانیم مدعی حل آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشیم.

هاشمی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح قوانین داریم و باید قاطعیت بیشتر شود و مبادی مرزی ما محکم‌تر شود و اعتبارات مرزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار