معاون عمرانی استاندار گلستان گفت که تکمیل پروژه بزرگراه بهشهر به قوچان در محدوده استان گلستان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است درحالی‌که امسال برای آن تنها ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده و البته هنوز تخصیص نیافته است.

اعتبارات قطره چکانی تکمیل پروژه بزرگراهی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، هر چند که در سال‌های گذشته با تعریض جاده‌ها و ایجاد جاده‌های بزرگراهی جدید در گلستان شاهد کاهش تصادفات در این استان بودیم، اما هر چه به جلوتر حرکت می‌کنیم با توجه به افزایش شمار وسایل نقلیه، باید به لحاظ اعتباری نگاه ویژه‌ای به جاده‌ها داشته باشیم تا هم جان و هم مال مردم حفظ شود.

یکی از پروژه جاده‌ای که در گلستان در حال اجراست، بزرگراه محور بهشهر به قوچان است که ساخت آن از سال ۱۳۷۵ شروع و تا به امروز بخش اعظمی از آن تکمیل شده است. تکمیل بخشی از این پروژه در استان گلستان که از اهمیت بالایی برخوردار است، در سال‌های اخیر به‌کندی پیش می‌رود.

علی رفیعی نژاد- مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان به ایسنا گفت: طول بزرگراه بهشهر به قوچان ۵۵۰ کیلومتر است و از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور می‌کند.

وی افزود: ۲۳۰ کیلومتر از این محور در استان گلستان در حال اجرا بوده که تاکنون بیش از ۸۲ درصد آن تکمیل شده است.

رفیعی نژاد به پروژه کمربندی گرگان در این محور اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسه با مدیران سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل کمربندی گرگان حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان درخواست اعتبار نقدی به‌منظور تملک اراضی را داشتیم و همچنان پیگیر آن در سال جاری هستیم.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای این پروژه، گفت: اسفندماه سال گذشته جلسه‌ای را با سرمایه‌گذاران برای تأمین منابع پروژه کمربندی گرگان برگزار کردیم. تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان بیان کرد: از محل ماده ۵۷، ماده ۶۲، تبصره ۱۹ و ... در حال پیگیری برای به نتیجه رساندن این پروژه هستیم.

عفت همدم- معاون عمرانی استاندار گلستان در این خصوص به ایسنا گفت: طرح کلی بزرگراه بهشهر - گرگان - آزادشهر - قوچان از سنوات گذشته شروع شده و بخش اعظم آن تکمیل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در این طرح بخش‌هایی از جمله کنارگذر گرگان، قطعه کوچکی در بزرگراه آزادشهر-مینودشت – گالیکش، چهار خطه کردن محور گالیکش – تنگراه و اصلاح برخی دوربرگردان‌ها هنوز به اتمام نرسیده و در دست اجراست.

معاون عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای تکمیل این محور تنها در استان گلستان به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما اعتباری که امسال از منابع ملی برای این کار در نظر گرفته شده، ۴۵ میلیارد تومان است که اصلاً قابل‌مقایسه با اعتبار مورد نیاز نیست. البته تاکنون همین مقدار نیز تخصیص نیافته و پیگیر آن هستیم.

همدم گفت: با وجود اینکه این پروژه ملی است اما سعی شده با اعتبارات محدود استانی، تا جای ممکن این پروژه فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه کنارگذر گرگان در دو قطعه مجموعاً به طول ۲۶ کیلومتر دیده شده است، تصریح کرد: بخشی از این پروژه انجام شده و تکمیل آن نیاز به حدود ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

همدم ادامه داد: قطعه اول ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها رمپ‌های ورود و خروج و دوربرگردان‌ها باقیمانده که تکمیل آن نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

معاون عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای تملک اراضی در قطعه دوم، با وجود پیگیری‌ها طی یکی دو سال گذشته اما تأمین اعتباری صورت نگرفته‌اند. طی سال‌های گذشته اکثر اعتبارات برای کمربندی گرگان اسناد خزانه و تملک اراضی نیاز به اعتبار نقدی دارد.

وی تأکید کرد: تمامی روش‌های ممکن برای اجرای این پروژه از جمله واگذاری به بخش خصوصی تبصره ۱۹ ماده ۵۶ و... را در جلسات کارشناسی موردبررسی قرار دادیم اما هنوز تا این لحظه به نتیجه نرسیدیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار