لغو نمایشگاه‌های فروش بهاره گلستان به دلیل شیوع کرونا، گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌های گرگان و اختصاص ۲۳ میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش استان برای پیشگیری از کرونا، خبرهای کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه بازدید از پروژه جاده آزادشهر - خوش ییلاق گفت: فاز اول این پروژه در محدود آزادشهر تا نوده خاندوز در تعریض محور و احداث ۴ دور برگردان با قرارداد حدود ۵۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

حسین محبوبی افزود: اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی قطعه دوم پروژه از کیلومتر ۱۳ تا کیلومتر ۲۸ در اختیار پیمانکار قرار گرفته که بحث ترانشه برداری، تعریض و احداث دیواره حاشیه رودخانه ها را دنبال می کند و اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی قطعه سوم که از کیلومتر ۲۸ شروع و تا کیلومتر ۳۸ ادامه دارد نیز در اختیار پیمانکار است.

**

فرماندار آزادشهر گفت: برای توسعه بخش کشاورزی و تجهیز و نوسازی ادوات و وسایل مورد نیاز کشاورزان، با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان جهادکشاورزی استان و بانک کشاورزی، کمک بلاعوض به کشاورزان این شهرستان پرداخت می شود.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: وزارت آموزش و پرورش برای امور بهداشتی و پیشگیری از کرونا ۲۳ میلیارد ریال به گلستان اختصاص داد.

احسان گوهری راد افزود: این اعتبار بر اساس سرانه به حساب مدارس واریز و صرف خرید صابون مایع، مواد ضدعفونی کننده و وسایل پیشگیری از این بیماری می شود.

**

 معاون هماهنگی امور اقتصادی گلستان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه‌های فروش بهاره استان که پیش از این قرار بود در گرگان و گنبد برگزار شود، لغو شد.

ابراهیم کریمی همچنین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و صدور مجوزهای لازم هم اکنون چهار واحد تولیدی استان در سه شیفت کاری با ظرفیت مناسب مشغول تولید مواد ضدعفونی کننده هستند و در روزهای آینده مشکل کمبود این مواد در بازار استان برطرف خواهد شد.

**
شهردار گرگان گفت: گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و اماکن پرتردد و همچنین مبلمان شهری گرگان با همکاری سپاه و ارتش از شامگاه دیشب شنبه در این شهر آغاز شد.
دادبود با بیان اینکه این طرح با هدف پیشگیری از شیوع کرونا انجام می شود گفت: برهمین اساس ایستگاه‌های اتوبوس، خیابان‌های اصلی و مبلمان شهری گرگان برای حفظ سلامت شهروندان از این پس به صورت مستمر و شبانه ضدعفونی خواهد شد.

**

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه کانون های مساجد استان گلستان اهدا کرد.

گلستان دارای حدود ۸۵۰ کانون فعال است که حدود ۱۴۰ کانون آن در گرگان در راستای رویدادهای  فرهنگی و هنری مسجد محور فعال است.

**

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور هزار و ۷۷۴ مجوز صنایع‌دستی اعم از پروانه تولید انفرادی و کارگاهی و صدور کارت شناسایی برای هنرمندان و صنعتگران استان از ابتدای سال در این استان خبر داد.

مریم حاجی ابراهیمی اظهار داشت: از این تعداد مجوز، هزار و ۱۸۱ فقره پروانه تولید انفرادی، ۵۶۴ فقره کارت شناسایی و ۲۹ فقره پروانه تولید کارگاهی است.

**

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ۱۸۲ ابزار دقیق در سد کبودوال نصب شده و هر ساله با قرائت این ابزار بر اساس معیارها و استانداردهای وزارت نیرو رفتارنگاری های سد انجام شده و هر گونه اشکال و ایرادی در کارکرد قسمت های مختلف سد، شامل نشست ها و حرکات غیر استاندارد رصد می شود. 

داود گیلک اظهار داشت: نتایج و تحلیل های رفتار نگاری و قرائت های میکروژئودوزی سد کبودوال حاکی از آن است که هیچ مشکلی از لحاظ استحکام و پایداری در این سد وجود ندارد.

وی افزود: تنها در قسمت کوچکی از جاده دور مخزن در فاصله ای دور از محور سد، لغزشی اتفاق افتاده که در حال ترمیم آن هستیم و بدیهی است این اتفاق هیچ گونه اشکالی در پایداری سد ایجاد نمی کند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار