مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه گفت که مراسم متمرکز نواختن زنگ شکوفه‌ها (نوآموزان پایه اول ابتدایی) گلستان و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ این استان فردا پنجشنبه اول مهر به‌صورت نمادین و با حضور استاندار گلستان در دبستان شهید باهنر روستای مرزی "بسطام دره" این شهرستان برگزار می‌شود.

امسال زنگ بازگشایی مدارس گلستان در مراوه‌تپه نواخته ‌می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حضرتقلی دوجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال ۱۴ هزار و ۱۰۰ دانش آموز دختر و پسر مراوه‌تپه سال تحصیلی خود را در ۱۴۹ مدرسه و ۶۲۰ کلاس درس آغاز می‌کنند که در مقایسه با سال قبل جمعیت دانش آموزی این شهرستان ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بنیاد علوی ۳۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز کلاس‌های درس مراوه‌تپه مانند میز و صندلی، تخته وایت برد، فایل‌های چهار کشویی و رایانه در ۵۰ روستای هدف این شهرستان هزینه کرده است.

دوجی ادامه داد: همچنین امسال ۷۵ مدرسه با کمک ۲۰ میلیارد ریالی بنیاد علوی و نیز کمک‌های اهدایی نیکوکاران و انجمن‌های اولیا و مربیان و ۱۵ مدرسه دیگر نیز با کمک خیران و بسیج در مراوه‌تپه بهسازی شد.

مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه اضافه کرد: مدرسه هفت کلاسه امام سجاد(ع) شهر مراوه‌تپه که به‌صورت مشارکتی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان در حال ساخت است به مناسبت روز دانش آموز در آبان ماه امسال افتتاح می‌شود. 

وی افزود: با اجرای این برنامه‌ها، مدارس مراوه‌تپه آماده پذیرش دانش آموزان، بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید هستند.

فرماندار مراوه‌تپه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در گلستان و نواختن زنگ شکوفه‌ها ساعت ۹:۳۰ فردا پنجشنبه اول مهر با حضور استاندار گلستان در مدرسه روستای مرزی و عشایری بسطام دره این شهرستان برگزار می‌شود.

امانگلدی ضمیر افزود: همچنین با حضور استاندار گلستان پروژه آسفالت روستای بسطام دره به‌طول هفت کیلومتر که با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال انجام شده افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به هفت روستای مرزی "بسطام دره، دادلی غزنین، شاخلی، دولت اورلان، عطاجانقربانی، مردم دره و آقلر" مراوه‌تپه نیز با اعتبار ۲۵۰ میلیارد از منابع شرکت ملی گاز آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازدید از نمایشگاه هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراوه‌تپه (نمایشگاه تمثال مبارک شهدای این شهرستان) به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل پارک شهرداری و حضور در مراسم بهره‌برداری از ماشین آلات عمرانی و خدماتی شرکت تعاونی دهیاری بخش گلیداغ با اعتبار ۳۷ میلیارد ریالی حمایت تسهیلاتی استانداری گلستان و آورده شرکت تعاونی دهیاران این بخش از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه استاندار به این شهرستان است.

شهرستان مراوه تپه با افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار