رئیس هیئت پزشکی ورزشی گلستان گفت: ورزشکاران گلستانی همزمان با ۳۱ شهریور در طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش و جوانان مشارکت کردند.

اهدای خون جامعه ورزشکاران گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر آیت اللهی به خبرنگار گلستان ما گفنت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و با توجه به توافق نامه فدارسیون پزشکی و ورزشی و سازمان انتقال خون مقرر شد تمامی استان ها هیئت های پزشکی و ورزشی متولی امر تشویق ورزشکاران به اهدای خون باشند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی گلستان ادامه داد: با توجه به سلامت جسمی که ورزشکاران برخوردار هستند می توانند در طول سال دو بار نسبت به اهدای خونه اقدام کنند و مشکلات انتقال خون استان گلستان را در تامین خون و فرآورده های خونی برطرف کنند.

آیت اللهی متذکر شد: خون و فرآورده های خون حداکثر برای ۴۵ روز ذخیره می شود و با توجه به نیاز مستمر خون و فرآورده های خونی باید اهدای خون به صورت مستمر اتفاق بیفتد و انتظار داریم ورزشکاران اهدای خون را به یک روز اختصاص ندهند.

وی افزود: همچنین امروز نیز جامعه ورزشکاران به پایگاه انتقال خون گرگان و گنبدکاووس مراجعه کردند و نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: روح ورزش پاک همراه با گذشت و ایثار است و با توجه به این مهم در هفته دفاع مقدس اهدای خون ورزشکاران انجام شده است.

آیت اللهی تاکید کرد: ۷۰ هزار ورزشکار سامان یافته در سطح استان داریم و سالی ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در استان گلستان نسبت به اهدای خون اقدام می کنند و حضور ورزش در مراکز انتقال خون باعث می شود که مشکلات در زمینه تامین خون در استان برطرف شود.

وی افزود: در حوزه اهدای خون ورزشکاران مهمترینم دغدغه در حوزه استفاده از مواد دوپینگی است البته بسیاری از ورزشکاران زیر نظر اساتید تمرین و فیزیولوژی فعالیت دارند و مشکلی در این بحث نخواهند داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار