رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: کارخانه نوآوری گرگان به زودی افتتاح خواهد شد و ما یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های نوآوری کشور را خواهیم داشت.

کارخانه نوآوری گرگان بزودی افتتاح می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مهدی غفاری صبح شنبه در بازدید رئیس کل دادگستری گلستان از کارخانه نوآوری گرگان اظهار کرد: در حال حاضر ادبیات مدارس و دانشگاه‌ها تربیت نیروی است که بعد از اخذ مدرک به دنبال استخدام هستند اما روش پارک علم و فناوری متفاوت بوده و از کسانی که دارای طرح و ایده هستند، حمایت می کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: این اکوسیستم در کنار اجرای طرح مسائلی از قبیل نیروی انسانی، بازاریابی، توسعه محصول و غیره را مد نظر دارد.

وی تاکید کرد: طرح و ایده هایی در پارک پذیرش می شوند که قابلیت تجاری سازی داشته و یا معضلی از کشور و منطقه را رفع کند.

غفاری ادامه داد: در ابتدا فضایی برای فعالیت این شرکت ها داده خواهد شد و آنهادر صورت پذیرش از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی تا چند میلیاردی برخوردار خواهند شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: دو سال قبل تنها یک ساختمان هزار و ۴۰۰ مترمربعی در آق قلا داشتیم که فضای مناسبی برای فعالیت نبود اما هم اکنون با پیگیری‌ها این فضا به ۱۶ هزار متر مربع رسیده است.

وی بیان کرد: کارخانه نوآوری گرگان به زودی افتتاح خواهد شد و ما یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های نوآوری کشور را خواهیم داشت.

غفاری با بیان اینکه در کارخانه نوآوری هر چیزی که برای کسب و کارها لازم است، وجود دارد، اضافه کرد: صندوق پژوهش فناوری در این فضا ایجاد شده که می تواند اعتبارات ملی را جذب کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون این صندوق ۳۰ میلیارد تومان خط اعتباری در فصل های مختلف برای شرکت های دانش بنیان و خلاق جذب کرده است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، مشاوره و رویدادهای مختلف از جمله مسائلی است که در کارخانه نوآوری اتفاق خواهد افتاد.

غفاری افزود: در شرایط کرونا شرکت های دانش بنیان در کشور به داد مردم رسیدند و ساخت دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مانند ونتیلاتور و ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط آنها اتفاق افتاد.

طبق گفته وی شرکت های شتابدهنده که توان و تجربه بالایی دارند در این پارک مستقر هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار