رضا آریانپور نماینده مردم گالیکش، مینودشت، مراوه‌تپه و کلاله در مجلس، احمد تجری فرماندار گالیکش و ابراهیم شهبازی رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با حضور در دهکده گیاهان دارویی استان گلستان، در جریان روند ایجاد این دهکده قرار گرفتند.

بازدید نماینده مردم شرق گلستان از روند پیشرفت دهکده گیاهان دارویی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، نماینده مردم شرق استان در این بازدید با رضایت‌بخش دانستن روند پیشرفت فیزیکی این پروژه، گفت که مشکلات مربوط به تکمیل زیرساخت مورد نیاز این دهکده را به دستگاه‌های متولی منتقل و آنها را پیگیری خواهد کرد.

در این بازدید مقرر شد با توجه به اهمیت گیاهان دارویی و توسعه کشت آن در شرق استان و لزوم تکمیل زنجیره ارزش، دکتر آریان پور از طریق مجلس پیگیری‌های توسعه این دهکده را انجام دهد.

کار اجرایی دهکده گیاهان دارویی از خردادماه سال ۱۴۰۰ در روستای بش‌اویلی شهر صادق‌آباد شهرستان گالیکش توسط جهاد دانشگاهی آغاز شده است. در این پروژه اقداماتی از جمله تأمین نهاده‌ها، صنایع تبدیل، فراوری گیاهان دارویی، خدمات گردشگری با رویکرد ترویج و توسعه گیاهان دارویی، آموزش به کشاورزها، دانشگاهیان و غیره انجام می‌گیرد.

وسعت دهکده گیاهان دارویی بیش از ۸ هکتار است که فاز نهایی آن شامل گلخانه، ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع، مزارع الگویی نمایشی و مزارع آموزشی و پژوهشی به مساحت بیش از ۵ هکتار و سوله فراوری گیاهان دارویی است. در حال حاضر ۱۲۰۰ مترمربع از گلخانه و یک هکتار از مزارع نمایشی در حال ساخت است.

مزارع پژوهشی - آموزشی در یک هکتار در حال آماده‌سازی است که این مزرعه نمایشی جدای از بحث کشت، بیشتر جنبه آموزشی و پژوهشی دارد. نقشه فنی سوله فراوری گیاهان دارویی در ماه جاری تکمیل و پس از آن عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار