نماینده مردم شهرستان های گرگان وآق قلا و دبیر مجمع نمایند گان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از تلاش شبانه روزی کارکنان اداره کل انتقال خون استان تقدیر و تشکر کرد.

تماس نماینده مردم گرگان و آق قلا با استاندار گلستان برای حل مشکلات انتقال خون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گلستان، دکتر سید صادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون استان در این دیدار با ارائه گزارش عملکرد و جایگاه انتقال خون، دستاوردها، چشم انداز و نیازمندی ها را تشریح کرد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به اینکه اهدا کنندگان خون انسانهای بزرگی هستند گفت : علیرغم حضور اهداکنندگان برای اهدای خون، پلاکت فرزیس و پلاسما، اما به دلیل آمار بالای بیماران خاص و عمل های جراحی بسیار مهم و حیاتی، نداشتن اتوبوس و کمبود مراکز ثابت خونگیری درشهرستان گرگان و حومه، در تامین خون مورد نیاز بیماران با مشکلاتی مواجه هستیم که حضور حضرتعالی در اداره کل انتقال خون نیز بسیار ارزشمند است و می تواند در کمک به این امر خدا پسندانه، الگوی مناسبی برای همگان باشد.

 مدیرکل انتقال خون استان گلستان یادآور شد: مردم استان همواره بی‌نظیر هستند و میزان استقبال‌کنندگان جوان، مسن و اقشار مختلف در امر اهدای خون بسیار خوب بوده و این مردم همچنان در راه نجات و کمک به مردم گام برمی‌دارند و این مساله یک نوع پیوند به ‌شمار می‌رود.

دکتر غلامرضا منتظری نماینده محترم مردم شریف گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی فعالیت در انتقال خون را کار پر ثواب دانست و گفت: تلاش برای نجات جان بیماران کار ارزشمندی است و به استناد آیه قرآن که می فرماید هر کس یک نفر را نجات دهد گویا همه خلق را نجات داده است، هم اهداکنندگان خون و هم کارکنان انتقال خون مصداق این آیه هستند.

وی انتقال خون را دستگاهی حیاتی خواند و گفت: انتقال خون یکی از ارگان هایی است که چه در مواقع عادی و چه در مواقع بحران در نجات جان بیماران نقش بسزایی دارد که مصداق بارز آن را می توان الان که در زمان شیوع کرونا هستیم، مشاهده کرد که چگونه کارکنان انتقال خون دوشادوش کادر سلامت و درمان استان در راستای کمک به بیماران خدمت رسانی می کنند.

دکتر غلامرضا منتظری در این دیدار طی تماس تلفنی که با استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتند، مشکلات انتقال خون استان را انتقال دادند و مقررگردید در اولین جلسه مجمع نمایند گان دراستان گلستان، دکترسید صادق بنی عقیل مشکلات و چالش های پیش رو در انتقال خون استان را مطرح نمایند.

 

نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار، از بخشهای مختلف انتقال خون بازدید و از نزدیک با نحوه تهیه خون و فرآورده های خونی آشنا شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار