رزمایش جاماندگان پیاده‌روی نمادین اربعین در گرگان چند روزی است تدارک دیده شده و حال خوش معنوی به سوگواران حسینی داده است، این برنامه ناب ارزشی نشان داد اگر کار تمیز فرهنگی صورت بگیرد با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می‌شود.

تداعی پیاده‌روی کربلا در خیابان اربعین گرگان/ مردم مجذوب کارهای ناب فرهنگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، خیابان شهید رجایی گرگان این روزها مملو از سوگواران حسینی است، جایی که به خیابان اربعین در فضای مجازی شهرت گرفت و حالا هر روز به جمعیت عاشقان جامانده از پیاده‌روی اربعین اضافه می‌شود.

بازسازی صحن حرم مطهر در انتهای موکب‌ها به گونه‌ای خودنمایی می‌کند که انگار زائر کوی یار شده‌ای؛ هر شب مردم به یک تعزیه دعوت می‌شوند، مداحی سوزناک جوانان هیئتی از گوشه و کنار موکب‌ها به گوش می‌رسد و خیل عاشقان گردهم حلقه می‌زنند و مراسم سینه‌زنی به پا می‌شود، آن طرف‌تر سفینه‌النجاة مردم را فرامی‌خواند کشتی نجات که به زیبایی ترسیم شده میزبان کسانی است که با جرعه‌ای از معرفت حسینی سیراب می‌شوند، سازمان فضای مجازی سراج نیز با سینمای سه بعدی لحظه شهادت باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به زیبایی به تصویر کشیده است.

رزمایش جاماندگان پیاده‌روی نمادین اربعین در گرگان چند روزی است تدارک دیده شده و حال خوش معنوی به سوگواران حسینی داده است، این برنامه ناب ارزشی نشان داد اگر کار تمیز فرهنگی صورت بگیرد با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می‌شود.

عکاس گلستانی با دیگر همکارانش در یکی از موکب‌ها مشغول عکس گرفتن و چاپ آن به زائران حسینی هستند آنها نذر یک کار فرهنگی کردند تا لحظه‌های ناب این همه دلدادگی را ثبت کنند.

سیدجواد میرحاجی و همکارش روزانه بیش از 30 عکس رایگان از جاماندگان پیاده‌روی اربعین چاپ می‌کنند و لبخند رضایت بر لبان زائران حسینی جاری می‌شود، آنها مزد ثواب‌شان را در این کار خوب فرهنگی می‌دانند.

مشتاقان سفر اربعین در موکب جاماندگان چه عشق‌بازی با سید و سالار شهیدان می‌کنند، قطعه کوچکی از مسیر نجف تا کربلا در گرگان به تصویر کشیده شده است، این کار نمادین فرهنگی در نوع خودش چنان بی‌نظیر است که موجی از جمعیت را به سوی خود کشانده و ارزش کار به زیبایی نمایان است.

فعالان موکب‌های جاماندگان پیاده‌روی اربعین در گرگان از هر قشری در این نقطه آماده فداکاری و ایثار هستند، پیر و جوان، طلبه و روحانی، بازاری و کارمند، پزشک و پرستار، هر کسی که علاقه به اهل بیت (ع) دارد برای خودش تکلیفی متصور شده و برای حسینی شدن حد و مرز نمی‌شناسد، دلهای زائران از گرگان به کربلا متصل شده و این اتفاق خوب فرهنگی در استان گلستان می‌تواند فتح باب روشنی برای اقدامات تاثیرگذار بیشتر باشد.
 

تدارک این اقدام ارزشمند از تراوشات ذهنی هر فرد یا افرادی که باشد باقیات و صالحاتی را برای آنها رقم خواهد زد، این یعنی خواستن توانستن است، و اگر برای کارهای فرهنگی دغدغه‌ای وجود داشته باشد می‌توان مردم را از نتایج‌اش برخوردار کرد، و خلاصه کلام اینکه مردم تشنه کارهای خوب و غنی فرهنگی هستند به شرطی که مسوولان خلاق، دلسوز و عملگرا باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار