مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری ۶۷ برنامه متنوع به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری در سطح استان خبر داد.

برگزاری ۶۷ برنامه متنوع به مناسبت هفته گردشگری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: سازمان جهانی گردشگر‌ی (UNWTO) شعار گردشگر‌ی برا‌ی رشد فرا‌گیر را برای سال جاری انتخاب کرده است.

او گفت: بر این اساس، ۶۷ برنامه متنوع در سطح استان در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌های آموزشی، تور‌ها و نمایشگاه‌های مختلف تدارک دیده است.

تجری گفت: از این تعداد برنامه ۲۳ مورد مربوط به افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری در سطح استان است.

تجری گفت: در طول هفته گردشگری بهره‌برداری از ۱۷ طرح و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح شامل اقامتگاه بوم‌گردی، مزرعه گردشگری، سفره‌خانه سنتی، دفتر خدمات مسافرتی، هتل‌آپارتمان برنامه‌ریزی‌شده است.

این مقام مسئول گفت:با توجه به تقارن روز جهانی گردشگری سال جاری با روز اربعین حسینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده‌شده در هفته گردشگری  است.

او گفت: مسابقه عکاسی از جاذبه‌های مراسم و آیین مذهبی استان، اجرای برنامه‌های نقالی، تولید محتوا از مراسم مذهبی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، اجرای آیین‌های سنتی ماه محرم از دیگر این برنامه‌ها است.

تجری بیان کرد: همچنین بازدید رایگان از موزه‌های استان، اعمال تخفیف مراکز اقامتی و پذیرایی در سطح استان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استقبال از مسافران در فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن و برگزاری مسابقه رالی خانوادگی با هدف معرفی ثبت جهانی راه‌آهن شمال، نیز از برنامه های دیگر ماست.

از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری کرده است و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار