رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گلستان گفت: با وجود همه ظرفیت‌هایی که در استان داریم اما در اغلب شاخص‌ها جزو استان‌های آخر هستیم که با انتخاب استاندار بومی توانمند توسعه اتفاق خواهد افتاد.

استاندار بومی توانمند موجب توسعه گلستان می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در گلستان، درباره انتخاب استاندار جدید اظهار کرد: انتخابات استانداران یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت است که امیدواریم فردی توانمند و آشنا به مسائل استان به عنوان استاندار جدید انتخاب شود.

وی گفت: بیش از ۲۰ سال از تشکیل استان گلستان می‌گذرد و شاهد حضور استانداران از طیف‌ها و جناح‌های مختلف بودیم که هر کدام به اندازه توان خود تلاش کردند ولی چون اغلب استانداران بومی نبودند، استان هم توسعه چندانی نکرد.

طاهری افزود: درخواست و مطالبه مردم از دولت سیزدهم، انتخاب استاندار بومی توانمند و کارآمد است تا مشکلات استان تا حد زیادی برطرف شده و توسعه استان شتاب بگیرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گلستان با اشاره به اینکه این استان، سرمایه انسانی و نخبگانی خوبی در اختیار دارد، گفت: در همین استان نیروهای بومی که در تراز ملی بوده و همزمان روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، داریم که می‌توان از ظرفیت آنها برای توسعه استان بهره گرفت.

وی گفت: با توجه به این سرمایه انسانی، فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس برای انتخاب استاندار بومی اتفاق نظر دارند.

طاهری در ادامه با اشاره به کم توجهی به ظرفیت‌های استان افزود: با وجود همه ظرفیت‌هایی که در این استان داریم از گردشگری گرفته تا کشاورزی و تجارت خارجی اما در اغلب شاخص‌های توسعه در رتبه‌های آخر قرار داریم.

وی گفت: انتظار ما از دولت سیزدهم این است که به این ظرفیت‌ها توجه کرده و زمینه شکوفایی آنها را فراهم کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه به تصویب منطقه آزاد اینچه برون به عنوان یک فرصت خوب برای توسعه استان اشاره کرد و افزود: در این دولت باید نگاه ویژه‌ای به منطقه آزاد شود زیرا راه اندازی آن زمینه ایجاد اشتغال، توسعه و جذب سرمایه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کشاورزی نیز گفت: همجواری با کشورهای آسیاسی میانه و داشتن مرزهای جاده‌ای و ریلی می‌تواند زمینه ساز توسعه تجارت خارجی در استان باشد که یک استاندار توانمند می‌تواند این ظرفیت‌ها را به حرکت درآورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار