معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گلستان از آغاز به‌کار نخستین کمیته مصلحین اقوام کشور در این استان خبر داد و گفت: کمیته‌های مصلحین در کنار شورا‌های حل اختلاف برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تلاش می‌کنند.

آغاز به کار نخستین کمیته مصلحین اقوام کشور در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از آغاز به‌کار نخستین کمیته مصلحین اقوام کشور در این استان خبر داد و گفت: نخستین کمیته مصلحین اقوام کشور با محوریت «شال مردم‌داری» که سنت قدیمی سیستانی‌ها برای خاتمه خصومت و اختلاف بین مردم است و از متنفذین و ریش‌سفیدان سیستانی‌های گلستان تشکیل شده و به مرور سایر اقوام هم به جمع کمیته‌های مصلحین استان گلستان اضافه خواهند شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان خاطرنشان کرد: پرونده‌های ورودی به محاکم و شورا‌های حل اختلاف استان گلستان، به کمیته‌های مصلحین فرستاده می‌شوند تا برای حل و فصل اختلاف پادرمیانی کنند.
 
وی گفت: اعضاء کمیته مصلحین بعضا در اختلافات پیش از طرح پرونده در محاکم و ورود به چرخه قضایی نیز ورود و برای حل و فصل خصومت تلاش می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه اعضای این کمیته‌ها ۳ نفرند که یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است، اظهار کرد: گسترش نهاد‌های مردمی برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش هدف از تشکیل کمیته‌های مصلحین در استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار