رئیس مرکز اسلامی گلستان در آئین گرامیداشت روحانی شهید

حجت الاسلام دیلم گفت: اتحاد اقوام و مذاهب و وحدت ملی، رمز موفقیت در دفاع مقدس بود.

رمز موفقیت در دفاع مقدس اتحاد اقوام و مذاهب و وحدت ملی بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در آئین گرامیداشت روحانی شهید “عاشور مصطفایی” در روستای عرب قره حاجی گلیداغ شهرستان مراوه تپه گفت: پیامبر (ص) فرموده است، حسن از من است و من از حسین هستم، پس قطعا اشتراکاتی بین امام حسین (ع) و پیامبر (ص) وجود دارد که چنین فرمایش داشته است.
وی با بیان اینکه اولین نکته ای که قرآن کریم درخصوص پیامبر (ص) گفته است، حریص بودن به هدایت تک تک انسانها، است، گفت: به قدری پیامبر (ص) برای هدایت انسان ها زحمت کشید که خانه به خانه، شهر به شهر و روستا به روستا می رفت و مریض های معنوی را پیدا کرده و از قرآن، نسخه شفا بخش ارائه می کرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، پیامبر (ص) زحمت کشید و دست از هدایت برنداشت، افزود: نوه پیامبر (ص) هم به دنبال نشان دادن راه پیامبر (ص) بود و راضی شد جان عزیزترین نزدیکانش را تقدیم کند ولی حقانیت اسلام و قرآن را ثابت کند و تا آخرین لحظه امید داشت که از لشکریان دشمن افرادی را سعادتمند کند.
حجت الاسلام دیلم افزود: امام حسین (ع) به عبادت حریص بود و اگر حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا را بررسی کنیم متوجه می شویم که موارد زیادی از آیات قرآن را در خطبه ها و نامه هایشان استفاده کرده است.
وی افزود: امام حسین (ع) تلاوت قرآن، تهجد و نماز را دوست داشت و تلاوت قرآن وی و یارانشان در شب عاشورا را به کندوی زنبور عسل تعبیر کرده اند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، ایستادگی در راه خدا را درس مهم دیگر قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) با تاسی از جد بزرگوارش به قیام پرداخت و حقانیت اسلام را ثابت کرد.
حجت الاسلام دیلم، ایستادگی در مقابل جهالت را درس دیگر قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) خون خود را فدا کردند تا مردم را از جهالت خارج کنند.
وی در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در سال ۵۹ صدام خائن به بهانه پیمان الجزایر دستور حمله به ایران را داد و وقتی هنوز جوانه های انقلاب رشد نکرده بود، دشمن و هم پیمانان شرقی و غربی اش به خاک ایران حمله کردند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه امروز باید از دوران دفاع مقدس درس بگیریم، گفت: همان درس های دفاع مقدس را امروز برای مقابله با استکبار در عرصه جهانی هم بکار ببریم تا در حزب خدا قرار بگیریم.
حجت الاسلام دیلم، لازمه قرار گرفتن در حزب خداوند را توکل به خدا و نصرت الهی عنوان کرد و گفت: عامل مهم دیگری که در دفاع مقدس تجلی یافت رهبری واحد و مقتدر ولایت فقیه و حضور همه اقوام و مذاهب در کنار هم بود که به پیروزی و موفقیت منجر شد.
وی گفت: اگر در جنگ موفق شدیم به علت این بود که شیعه و سنی نداشتیم و همه ما به عنوان ید واحد در کنار هم قرار گرفتیم و امروز که در برابر همه فتنه گری های دشمنان و غلامان حلقه به گوششان در ساحل امن هستیم به برکت وجود ناخدایی به نام ولایت فقیه است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با ذکر اینکه مراقب تحرکات و برجسته سازی بحث های قومیتی دشمن در فضای مجازی باشیم، گفت: مسئولین و  بزرگان باید توجه نظام به منطقه و جوانان را بازگو نمایند و عواملی همچون محرومیت زدایی، مباحث فرهنگی و کار آفرینی و خیلی اقدامات دیگر کارهایی نیستند که بخواهیم در قبال آن سکوت کنیم و مطرح نکنیم.
حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: اتحاد و همدلی و موفقیت در دوران دفاع مقدس را امروز هم نیاز داریم و اجازه نخواهیم داد تا حتی کوچک ترین توهین به مقدسات مذاهب شود زیرا توهین به مقدسات بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، حرام است و باید درب اینگونه توهین ها بسته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار