رئیس مرکز اسلامی گلستان:

حجت الاسلام دیلم گفت: علمای شیعه و سنی باید از سیره پیامبر (ص) تاسی بگیرند.

امید آفرینی، دوری از تجملات و دعوت به همدلی، وظیفه اصلی مبلغین مسلمان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در نشست علمای شیعه و سنی شهرستان آق قلا با موضوع “نقش حوزه های علمیه، علما و روحانیون در دفاع مقدس و جبهه مقاومت” در آق قلا گفت: در چله دوم انقلاب وظیفه داریم روابط فکری، عاطفی و دینی خود را با مردم و به خصوص جوانان زیاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه، امام حسین (ع) در وصیت نامه شریف فرمایش کرده است که من برای احیای سیره رسول الله و همچنین احیای امت جدم قیام کردم، گفت: قرآن کریم فرموده است همه مسلمانان و بشریت سعادت دنیا و آخرتشان در گرو عمل کردن به سنت رسول الله است و ما اعتقاد داریم به محض اینکه بدانیم سنت رسول الله است چه عقلمان جواب بدهد چه ندهد چشم بسته آن را عمل کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: نوه رسول الله وقتی در سال ۶۱ می بیند که اثری از سنت پیامبر (ص) و اثری از دین و قرآن واقعی در جامعه وجود ندارد مجبور می شود که دست به قیام بزند.
حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، اشتراک های زیادی بین امام حسین (ع) و جد بزرگوراش پیامبر (ص) وجود دارد، گفت: اولین اشتراک موضوع هدایت گری می باشد و پیامبر (ص) طبیب دوار بوده و خانه به خانه برای یافتن و مداوای امراز معنوی در تکاپو بوده تا از قرآن نسخه شفا بخشی ارائه دهد تا مردم در مسیر معنویت الهی قرار بگیرند.
وی با ذکر این مطلب که امام حسین (ع) هم به دنبال قرار دادن انسانها در مسیر حق و هدایت گری بود، گفت: امام حسین (ع) در بعد از ظهر عاشورا با وجود اینکه همه نزدیکان خود را از دست داد ولی تا آخرین نفس دست از هدایت مردم برنداشت.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، اگر قیام امام حسین (ع) نبود امروز اثری از قرآن و دین اسلام در جامعه وجود نداشت، گفت: همه بشریت بدهکار امام حسین (ع) هستند زیرا دین مبین اسلام توسط پیامبر (ص) ایجاد شد اما بقا و دوامش توسط امام حسین (ع) بود.
حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: علما و روحانیون باید با ابعاد قیام امام حسین (ع) و نامه ها و سخنرانی های آن حضرت آشنا شوند تا هدایت گری امام حسین (ع) با تاسی از پیامبر (ص) را بشناسند و تبیین کنند.
وی با ذکر این مطلب که امام حسین (ع) همانند پیامبر (ص) در برابر استثمار، استکبار و مخالفان دین ایستادگی کرد، گفت: ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار یکی از اشتراکات پیامبر (ص) و امام حسین (ع) است و امروز باید علمای شیعه و سنی باید از سیره پیامبر (ص) تاسی بگیرند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، علما، روحانیون و مدارس علوم دینی در طول تاریخ در عرصه علم و عمل خوش درخشیدند، افزود: امروز باید قدر این سرمایه های نورانی را بدانیم زیرا افتخار ما وجود انقلاب اسلامی است و همانطور که می دانیم روحانیت و حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس شهید دادند و خوش درخشیدند.
حجت الاسلام دیلم گفت: امام راحل جنگ را یک گنجینه و ظرفیت فراموش ناشدنی توصیف کرده است و در چله دوم انقلاب وظیفه داریم روابط فکری و عاطفی و دینی خود را با مردم و به خصوص جوانان زیاد کنیم و یک روحانی موظف است با داشتن روحیه تقوا و به دور از تجملات و به دور از قومیت گرایی و با دوری از تعصبات مذهبی بیجا، امید آفرینی کند تا مبلغ خوبی در راه انقلاب باشند.
وی خاطر نشان کرد: نقشه دشمن ایجاد اختلافات قومی است و با توهین به مقدسات، قوم گرایی، دوری از هم و مذهب گرایی نمی توانیم به تمدن نوین نوین اسلامی برسیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار