"مهران حاتمی" سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان سرانجام دومین بازیکن خارجی برای پُست‌های سه و چهار تیمش را انتخاب و با او به توافق نهایی رسیده است.

دومین بازیکن خارجی تیم بسکتبال شهرداری گرگان انتخاب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از رایزنی‌های مختلف و انتخاب چندین بازیکن از کشورهای مختلف به ویژه بازیکنان آمریکایی و به منظور پوشش نقاط ضعف تیم و پس از تماشای فیلم‌ها و رزومه بازیکنان موردنظر، بالاخره "کریستوفر اوانس" را مورد تایید قرار دادیم.

مهران حاتمی ایرنا اظهارداشت: اوانس فوروارد آمریکایی است که روز گذشته توافق نهایی با وی انجام شد و مسئولان مدیریتی تیم در حال فراهم کردن مقدمات حضور این بازیکن در ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: اوانس ۳۰ ساله با ۲۰۲ سانتیمتر قد که سابقه بازی در لیگ‌های "ترقی آمریکا" (NBA G LEAGUE) را در کارنامه دارد؛ طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد و پس از انجام تست‌های پزشکی ورزشی از سوی فدراسیون بسکتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، به جمع بازیکنان تیم گرگان برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: اوانس همچنین سابقه بازی در لیگ‌های فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را هم در کارنامه خود دارد.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: "پری پتی" بازیکن آمریکایی که در سه فصل متوالی گذشته با حضورش در ایران، در جمع بازیکن گرگان در لیگ برتر حضور داشت و یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قهرمانی این تیم در فصل گذشته بود؛ روز شنبه با ورود به تهران و قبولی و گرفتن تاییده تست‌های پزشکی ورزشی، به جمع بازیکنان تیم ما که در اردوی تدارکاتی در تهران حضور دارند، محلق شد.

حاتمی در خصوص آخرین وضعیت تیم بسکتبال شهرداری گرگان، تصریح کرد: از روز جمعه گذشته اردوی تدارکاتی یک هفته‌ای را در تهران آغاز کردیم و بازیکنان صبح و عصر تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران (محل برگزاری دور مقدماتی فصل جدید لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور) انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در مدت برگزاری این اردوی یک هفته‌ای سه مسابقه تدارکاتی و دوستانه با تیم‌های اکسون و مهرام از تهران و آویژه صنعت پارسا مشهد که آنان نیز در اردوی برون استانی خود هستند، هماهنگی و پیش‌بینی شده که روز شنبه توانستیم در اولین بازی تدارکاتی با نتیجه ۹۴ بر ۶۴ تیم اکسون تهران را شکست دهیم.

وی ادامه داد: امروز دوشنبه دومین بازی تدارکاتی خود را در مقابل مهرام تهران برگزار خواهیم کرد و روز چهارشنبه هم در آخرین بازی تدارکاتی برنامه‌ریزی شده به مصاف آویژه صنعت پارسا مشهد خواهیم رفت.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: پس از آن مسابقه آخرین مرحله تمرینات پیش فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را در گرگان ادامه خواهیم داد تا آماده حضور در لیگ برتر و دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل گذشته شویم.

حاتمی در خصوص تغییرات درون مجموعه کادر فنی و مدیریتی تیم بیان داشت: به عنوان یک مربی حرفه‌ای و با توجه به تعهدی که نسبت به این تیم و مردم شهر گرگان دارم، تمرکز خود را بر روی اصول فنی، تکنیکی و تاکتیکی متمرکز کرده‌ام و در خصوص این مسائل دخالتی ندارم.

وی افزود: مجموعه کلان مدیریتی و هیات مدیره تیم باید در خصوص هرگونه تغییر و تحولی در بخش مدیریتی اظهار نظر نمایند و مجموعه کادر فنی (سرمربی، مربی، مربی بدنساز و مدیرفنی) دخالتی در این مساله نمی‌کنند و حرفی نخواهند زد.

وی یادآور شد: اکنون با کادر فنی که در تیم حضور دارند (شخص من به عنوان سرمربی، صالح مخدومی و هادی دهقان به عنوان مربیان، حمیدرضا کلاسنگیانی به عنوان مدیر فنی به همراه مربی بدنساز) مشکل خاصی در خصوص تمرینات و آمادگی جهت حضور در لیگ برتر نداریم.

شهرداری گرگان آغازگر فصل جدید لیگ‌ برتر بسکتبال مردان

قرعه کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه انجام شد و ۱۶ تیم حاضر در ۲ گروه هشت تیمی قرار گرفتند.

تیم شهرداری گرگان در گروه الف این رقابت‌ها با تیم‌های پالایش نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، کوچین آمل، خانه بسکتبال خوزستان، نیروی زمینی تهران و نظم آوران نوین سیرجان هم گروه است.

همچنین تیم‌های مهرام تهران، شیمیدر قم، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، اکسون تهران، صنعت مس رفسنجان، رعد پدافند تهران، صنایع هرمزگان و آویژه صنعت پارسای مشهد در گروه ب قرار دارند.

این فصل از رقابت‌ها به میزبانی تهران در تالار بسکتبال آزادی برگزار خواهد شد که تیم شهرداری گرگان در دیدار افتتاحیه شنبه ۲۴ مهرماه راس ساعت ۱۵ به مصاف نظم آوران نوین سیرجان می‌رود.

شهرداری گرگان در دومین دیدارش یکشنبه ۲۵ مهرماه راس ساعت ۱۵ به مصاف نیروی زمینی تهران خواهد رفت و دیدارهای سوم و چهارم این تیم روزهای ۴ و ۵ آبان ماه به ترتیب مقابل ذوب آهن اصفهان و صنعت مس کرمان برگزار خواهد شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در فصل ۱۴۰۰ -   ۱۳۹۹ لیگ برتر بسکتبال مردان ایران با هدایت "مهران شاهین‌طبع" سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران به مقام قهرمانی دست یافت و در فصل قبل آن (۱۳۹۹ - ۱۳۹۸) با هدایت شاهین‌طبع که به علت شیوع شدید ویروس کروتا از سوی فدراسیون رقابت‌های آن نصف، تعطیل و دیگر ادامه پیدا نکرد، صدرنشین دور مقدماتی جدول ۱۲ تیمی معرفی شد.

این تیم همچنین در فصل (۱۳۹۸ - ۱۳۹۷) با هدایت "حمیدرضا کلاسنگیانی" به عنوان مربی بومی و بازیکن‌ سالیان تیم گرگان به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

بسکتبال گرگان قدمت بیش از ۶۰ ساله در تاریخ بسکتبال ایران دارد که از چهره‌های مطرح این رشته در بخش مردان می‌توان به شعبان قاری، حسن طیبی، اسدالله کبیر، مهدی قاسم‌پور، محمدمهدی ایزدپناه، حمیدرضا کلاسنگیانی به عنوان بازیکن، فرهاد زحمتکش، اکبر مومنی و محمد رجبی به عنوات داور و نیز در بخش زنان به اسامی همچون نیکا بیک‌لیک‌لی و زهرا رحیم‌نژاد و ۱۰‌ها چهره و نام دیگر در بخش مردان و زنان اشاره کرد.

تیم بسکتبال دختران شهر گرگان دیگر نماینده بسکتبال این شهر در بخش لیگ برتر زنان باشگاه‌های کشور حضور دارد که در ۲ بازی نخست خود در فصل جدید لیگ برتر زنان‌ به ۲ پیروزی دست یافته است‌.

این تیم در فصل ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود و در فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تنها در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار