صداقت گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد از جمعیت سالمند در گلستان واکسن کرونا را دریافت کردند.

​۸۸ درصد سالمندان گلستان واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مهدی صداقت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جمعیت سالمندی در کشورمان رو به افزایش است و در حال حاضر هفت میلیون سالمند(۶۰ سال به بالا) در کشور زندگی می کنند که حدود ۹ و نیم درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: جمعیت سالمندی در سال ۱۴۳۰ به حدود ۳۰ درصد جمعیت کل کشور می رسد که عدد درشتی است.

 

وی بیان کرد: زندگی با کیفیت شاخصه ای مهم و ارزشمندی است که مورد توجه است و در سیاست های جمعیتی تکریم و احترام به سالمندان در دستور کار قرار دارد.

 

صداقت یادآور شد: همه ساله به مناسبت هفته سالمند، برنامه های متنوعی در نظر گرفته می شد که امسال این برنامه ها تحت الشعاع شیوع ویروس منحوس کرونا قرار گرفت.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه در سال های گذشته غربالگری سالمندان یکی از اقدامات ما بود، خاطرنشان کرد:  متاسفانه با شیوع کرونا اقدامات این چنینی کمرنگ شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در سالمندان بالا بود لذا واکسیناسیون کرونا با سالمندان آغاز شد و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون بین سالمندان در گلستان به 88 درصد رسیده است.

 

صداقت تاکید کرد: انتظار ما این است که تمامی سالمندان واکسن کرونا را تزریق کنند چراکه در صورت اپیدمی مجدد کرونا همین 12 درصد در معرض ابتلا و مرگ و میر هستند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان تصریح کرد: کرونا یک بیماری واگیر است و جز واکسن و اقدامات پیشگیرانه راه دیگری ندارد لذا از همه مردم به ویژه سالمندان درخواست می کنم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار