قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور، زمان وقوع پیک بعدی کرونا که در اواخر آبان و اوایل آذر پیش‌بینی شده را به عقب می‌اندازیم.

افزایش پوشش واکسیناسیون زمان پیک بعدی را عقب می اندازد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدجواد کبیر به ایسنا گفت: گلستان جزو استان‌های با روند نزولی شیوع کرونا در کشور است. در این دوره سیر نزولی فرصت کمی برای مداخلات کمک‌کننده در مدیریت کرونا داریم.

وی بیان کرد: متخصصین ایمونولوژیست پیش‌بینی کرده‌اند پیک بعدی کرونا در کشور اواخر آبان یا اوایل آذر اتفاق خواهد افتاد و ما باید طی این پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش روند ورود واکسن به کشور، افزود: مقرر شده تا در شهریور ۴۰ میلیون دوز و مهرماه نیز ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود. البته در کنار این‌ها واکسن‌های تولید داخل نیز در اختیار ما قرار می‌گیرد.

کبیر تأکید کرد: اگر این امر محقق شود، پیکی که زمان آن اواخر آبان و اوایل آذر پیش‌بینی شده را با یک تا یک ماه و نیم تأخیر خواهیم داشت. این تأخیر فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا هم پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم و هم نسبت به دوز بوستر (دوز سوم) برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیک بعدی به عقب بیافتد می‌توان انتظار داشت که این پیک را با شدت و حدت کمتری پشت سر بگذاریم.

کبیر گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد افرادی که واکسن زده‌اند، وخامت حال کمتری در زمان ابتلا به کرونا داشته‌اند و مرگ‌ومیر در این افراد نیز میل به صفر داشته است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون فعالیت‌های عادی جامعه از جمله مشاغل می‌تواند ادامه پیدا کند؛ البته تزریق واکسن به معنی رها کردن مراقبت‌هایی که در گذشته بر آنها تأکید شده، نیست.

وی گفت: امیدواریم با ادامه روند واکسیناسیونی که در کشور آغاز شده، جزو کشورهایی قرار بگیریم که این بیماری را به‌صورت آندمیک داشته باشیم و بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

کبیر خاطرنشان کرد: این بیماری را بین دو تا سه سال آینده با بیماری‌زایی کمتر همانند H۱N۱ خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار