مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان در حوزه تولید گوشت مرغ رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است‌، گفت: زمانی که با کمبود مرغ در کشور مواجه بودیم گلستان توانست برای تنظیم بازار تهران با ارسال روزانه ۷۲۰ تن مرغ گوشتی مشکل مرغ پایتخت را برطرف کند.

مشکل کمبود مرغ پایتخت با مرغ‌های تولیدی گلستان برطرف شد/ برداشت بیش از ۷۰۰ تن میگو در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، غلامرضا محرابی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن میگو در گلستان برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود که برداشت میگو به یک‌هزار و ۵۰۰ تن نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه بچه میگوها از استان‌های جنوبی وارد گلستان می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ یک بیماری برای میگوها در سایت میگو گلستان اتفاق افتاد که خوشبختانه توانستیم تا سال ۱۳۹۹ این بیماری را کنترل کنیم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان در حوزه تولید گوشت مرغ رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است‌، ابراز کرد: زمانی که با کمبود مرغ در کشور مواجه بودیم گلستان توانست در یک روز ۷۲۰ تن مرغ گوشتی به منظور تنظیم بازار تهران ارسال کند یعنی علاوه بر اینکه نیاز استان را برآورده کردیم توانستیم این حجم از مرغ گوشتی را به تهران ارسال کنیم.

محرابی از توزیع ۶۰۰ تن الی یک‌هزار تن گوشت مرغ به صورت شبانه‌روزی در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۲ تن الی ۱۳ تن جوجه‌ریزی در سطح استان گلستان انجام می‌شود.

وی در خصوص بیماری‌های واگیردار در دام وطیور یادآور شد: متاسفانه بیماری‌های واگیردار در استان گلستان بسیار زیاد است و تا این لحظه در هیچ واحد مرغ گوشتی، مرغ مادر‌مرغ تخم‌گذار مشکلی نداریم و شرایط مناسبی داریم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: با توجه به اینکه گلستان در منطقه خزری قرار گرفته است و پرندگان مهاجر به استان مهاجرت می‌کنند که سبب انتقال بیماری به طیور استان می شود ما اجازه ندادیم که واحدهای صنعتی در گلستان درگیر این بیماری شود.

محرابی اذعان کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا دام و طیور به بیماری سالانه دوبار از تک‌تک روستاهای گلستان بازدید می کنیم و به صورت رایگان به دام و طیور روستاییان واکسن می‌زنیم.

* تاکنون بیماری تب برفکی در گلستان گزارش نشده است

وی با بیان اینکه مرغ تخم‌گذار ۶۵ برابر نسبت به بیماری آنفلوانزا حساس است، گفت: در استان گلستان تولید مرغ گوشتی، مرغ مادر و مرغ تخم‌گذار صورت می‌گیرد در حالی که در استان مازندران فقط مرغ گوشتی و مرغ مادر وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: تعداد ۶۸ واحد مرغ مادر و ۲۱ واحد مرغ تخم‌گذار داریم.

محرابی با بیان اینکه سالانه بین ۲۸۰ هزار تن لغایت ۳۰۰ هزار تن مرغ در گلستان تولید می‌شود؛ ابراز کرد: سالانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی و ۵ میلیون جوجه گوشتی تخم‌گذار در گلستان تولید می‌شود که سهم بزرگی را در اقتصاد گلستان داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیماری تب برفکی در گلستان گزارش نشده است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری هیچ گزارشی مبنی بر اینکه بیماری تب برفکی در دام و طیور اتفاق افتاده در گلستان نداشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار