عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در حاشیه برپایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کو دکان و نوجوان در گلستان، گفت: امسال برای سومین بار درکشور داوری فیلم ها توسط کودکان و نوجوانان انجام شد که فیلمهای این جشنواره در استان توسط 45 داور کودک و نوجوان انجام پذیرفت.

کودکان و نوجوانان خواهان داشتن سینما و دیدن فیلم خوب هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری گفت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به میزبانی گلستان در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور و برای بهره مندی اقشار علاقمند به سینما بویژه کودکان و نوجوانان، با هدف شناخت بیشتر مولفه های ذاتی سینمای کودک و نوجوان در حوزه فرم و محتوا به ویژه مبتنی بر مبانی و ارزشهای بومی و تعلیم و تربیت دینی از رخدادهای فرهنگی و هنریاز تاریخ 16 مهر ماه تا 20 مهر ماه سال جاری در محل پردیس سینمایی عصر جدید همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در سالهای 90 – 91 – 92 –93 -97 -98 در استان گلستان برگزار شده و این دوره هفتمین دوره ی برگزاری است که  در پردیس سینمایی عصر جدید  با اکران 9 فیلم ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه سانس های اکران فیلم در سینما عصر جدید 18 – 16 و 20 – 18 است و در هر روز 2 فیلم اکران می شود، ادامه داد: امسال برای سومین بار درکشور داوری فیلم ها توسط کودکان و نوجوانان انجام شد که فیلمهای این جشنواره در استان توسط 45 داور کودک و نوجوان انجام پذیرفت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از عوامل برپایی این رویداد فرهنگی و هنری، گفت: سینمای کودک و نوجوان به قدری جای کار، بحث و گفتگو دارد که مجال پرداختن به تمام آنها نیست، اما چیزی که مهم است این بوده که تقریبا تمام عوامل سینمای ایران معتقدند که در این بخش(کودک و نوجوان) ضعف‌های بزرگی داریم که اگر به آن پرداخته نشود و در رفع و بهبود آن تلاش نکنیم بی شک سینمای کودک را از دست داده و کودکان را بیش از پیش وابسته به تلویزیون و دیدن فیلم‌های سفارشی می‌کنیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان امروز ما آینده جامعه را می‌سازند و آنقدر با هوش و با درایت هستند که هر فیلمی را نمی‌پسندند و انتظارشان از جامعه سینمایی ایران زیاد است، اما از طرفی این جشنواره و جشنوارههای قبل نشان داد که کودکان و نوجوانان ایران خواهان داشتن سینما و دیدن فیلم خوب هستند و این حق طبیعی آنان است.

کشمیری تصریح کرد: کودکانی که سال‌ها بعد جوانان ایرانی را تشکیل می‌دهند؛ باید با دیدن برخی فیلم‌های آموزشی بسیاری از مسایل آینده خود را بیاموزند؛ زیرا کودکان بعضا نصیحت پذیر نیستند و به همین دلیل بسیاری از آموزش‌ها و مفاهیم اصلی زندگی را می‌توان از طریق فیلم‌ها و سینمای کودک به آنها آموزش داد، اما متاسفانه تاکنون فقط به شنیده‌هایمان در مورد سینمای ایران و وعده احداث سالن‌های سینما برای کودکان افزوده شده و هیچ نتیجه‌ای از جشنواره‌هایی که هر سال برگزار می‌شود به دست نیامده است.

وی افزود: هر سال در این جشنواره‌ها جلساتی برگزار می‌شود و وعد و وعیدهای بسیاری داده می‌شود، اما به کدامشان جامه عمل پوشانده‌اند، در این چند سال چند فیلم خوب کودک ساخته‌اند؟ کودکان حق دارند فیلم خوب ببینند، این حق را از آنان نگیریم.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی گلستان، در پایان گفت: احداث سالن های سینما مختص کودکان و نوجوانان که دارای فضایی متناسب با آنها باشد و نگارش فیلمنامه های قوی برای ساخت فیلم های کودک و نوجوان  می تواند برای بهبود و ارتقا این هنر موثر باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار