کشمیری گفت: کودکان حق دارند فیلم خوب ببینند، این حق را نباید از آنان گرفت.

حق دیدن فیلم خوب را نباید از کودکان گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عادله کشمیری در حاشیه برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان در گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به میزبانی استان گلستان از روز (جمعه 16 مهر) تا روز (سه شنبه 20 مهر) در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این جشنواره در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری نظام در سطح کشور و بهره مندی اقشار علاقمند به سینما بویژه کودکان و نوجوانان، با هدف شناخت بیشتر مولفه های ذاتی سینمای کودک و نوجوان در حوزه فرم و محتوا به ویژه مبتنی بر مبانی و ارزش های بومی و تعلیم و تربیت دینی از رخدادهای فرهنگی و هنری برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه این دوره جشنواره برای هفتمین سال در استان برگزار شده است، گفت: این جشنواره در سال های 90، 91، 92، 93، 97 و 98 در استان گلستان برگزار شده است.

 

کشمیری ادامه داد: این دوره از جشنواره 9 فیلم کودک و نوجوان در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان کودکان و نوجوانان اکران می شود.

 

وی با اشاره به اسامی فیلم های اکران شده در این جشنواره، افزود: در این ۵ روز جشنواره در استان گلستان، فیلم های؛ «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، «لیپار» به کارگردانی حسن ریگی، «داستان های هزار و یک روز» به کارگردانی حبیب احمدزاده، «بام بالا» به کارگردانی سیدجواد سیدحاتمی، «برزنگی» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، «بلیط» به کارگردانی مرتضی رحیمی، «شهر گربه ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی،  «میان صخره ها» به کارگردانی مختار عبداللهی و «ترانه های پدرانه» به کارگردانی محمد بصیری اکران می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص سینمای کودک و نوجوان، اظهارداشت: این سینما به قدری جای کار، بحث و گفتگو دارد که مجال پرداختن به تمام آنها نیست، به عقیده تمام عوامل سینمای ایران در این بخش(کودک و نوجوان) ضعف‌های بزرگی داریم که اگر به آن پرداخته نشود و در رفع و بهبود آن تلاش نکنیم بی شک سینمای کودک را از دست داده و کودکان را بیش از پیش وابسته به تلویزیون و دیدن فیلم‌های سفارشی می‌کنیم.

 

وی افزود: کودکان و نوجوانان امروز ما آینده جامعه را می‌سازند و آنقدر با هوش و با درایت هستند که هر فیلمی را نمی‌پسندند و انتظارشان از جامعه سینمایی ایران زیاد است.

 

کشمیری گفت: این جشنواره و جشنواره های قبل نشان داده است که کودکان و نوجوانان ایران خواهان داشتن سینما و دیدن فیلم خوب هستند و این حق طبیعی آنان است.

 

وی تاکید کرد: کودکان به عنوان نسل جوان آینده باید با دیدن برخی فیلم‌های آموزشی بسیاری از مسائل آینده خود را بیاموزند؛ زیرا کودکان بعضا نصیحت پذیر نیستند و به همین دلیل بسیاری از آموزش‌ها و مفاهیم اصلی زندگی را می‌توان از طریق فیلم‌ها و سینمای کودک به آنها آموزش داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: متاسفانه تاکنون فقط به شنیده‌هایمان در مورد سینمای ایران و وعده احداث سالن‌های سینما برای کودکان افزوده شده و هیچ نتیجه‌ای از جشنواره‌هایی که هر سال برگزار می‌شود به دست نیامده است.

 

وی با اشاره به اینکه هر سال در این جشنواره‌ها جلساتی برگزار می‌شود و وعده و وعیدهای بسیاری داده می‌شود، افزود: کودکان حق دارند فیلم خوب ببینند، این حق را نباید از آنان گرفت.

 

کشمیری، احداث سالن های سینما مختص کودکان و نوجوانان که دارای فضایی متناسب با آنها باشد و نگارش فیلمنامه های قوی برای ساخت فیلم های کودک و نوجوان را برای بهبود و ارتقای این هنر موثر دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار