عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس از بی‌عملی دولت تدبیر و امید درخصوص اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه این طرح به تصویب دولت رسید اما اقدام عملی درباره آن انجام نداد.

بی‌عملی دولت تدبیر و امید برای احیای جزیره آشوراده/دولت رئیسی به رونق ظرفیت‌های گردشگری ‌توجه کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در استان گلستان مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بسیاری در استان گلستان به ویژه در غرب استان وجود دارد اما به آنها بی توجهی شده است.

وی گفت: وجود جنگل‌های هیرکانی، روستاهای ییلاقی زیبا، ساحل دریای خزر، آبشارها و غیره در کنار آثار تاریخی مانند برج رادکان، بافت تاریخی شهر گمیشان و غیره ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران است اما به آن اندازه که در استان ظرفیت داریم زیرساخت‌های لازم برای حضور و اقامت گردشگران ایجاد نشد.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی درباره طرح گردشگری جزیره آشوراده هم اشاره کرد و بیان داشت: آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است که موضوع اجرای طرح گردشگری در این جزیره از سال‌ها قبل مطرحی بوده اما نتیجه‌ای در برنداشت.

وی افزود: با اینکه دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح گردشگری در آشوراده به مردم استان گلستان قول داده بود و حتی طرح طبیعت گردی در آن به تصویب دولت قبل رسید اما هیچ اقدام عملی در این باره انجام نشد.

ایری گفت: پیگیری‌های زیادی که در یکسال آخر فعالیت دولت دوازدهم انجام شد هم بی نتیجه بود. این در حالی است که احیای جزیره آشوراده می‌تواند رونق اقتصادی منطقه را در پی داشته باشد.

وی توضیح داد که طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در 134 هکتار از ساحل بندرترکمن به عنوان سایت پشتیبان و 22 هکتار از مساحت جزیره مصوب شده و پیگیر این موضوع هستیم که هرچه سریع‌تر در دولت آقای رئیسی، پیمانکار برای اجرایی کردن این طرح انتخاب و ظرفیت‌های گردشگری منطقه شکوفا شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحول و اجرای طرح گردشگری در آشوراده نه فقط در بندرترکمن بلکه اثرگذاری منطقه‌ای و ملی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی به گردشگری در استان گلستان نگاه ویژه‌ای شود، گفت: ما در منطقه ظرفیت‌های گردشگری خوبی داریم و به دنبال ایجاد روستاهای گردشگری در آشوراده، چپاقلی و غیره هستیم. همچنین اجرای طرح‌های گردشگری در جنگل‌های نوکنده، بندرگز و کردکوی نیز در حال پیگیری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار