نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان:

نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان گفت : عملیاتی شدن طرح گردشگری در آشوراده با لحاظ موارد محیط زیستی می تواند اشتغال چشمگیری در منطقه خلق کند.

عملیاتی شدن طرح گردشگری در آشوراده اشتغال چشمگیری ایجاد می کند

به گزارش گلستان 24، عبدالجلال ایری اظهار کرد: سواحل استان در سال های اخیر توجهی چندانی به آن نشده است و درصدد هستیم در دولت جدی با استفاده از ظرفیت خزر و خلیج گرگان بخشی از محرومیت منطقه را کاهش دهیم.

وی گفت :‌ عملیاتی شدن طرح گردشگری در آشوراده با لحاظ موارد محیط زیستی می تواند اشتغال چشمگیری در منطقه خلق کند.

به گفته ایری با اجرایی شدن لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان امکان فعال شدن بخش گردشگری در بندرگز و بندرترکمن فراهم می شود و صدها بومی منطقه به طور مستقیم به شغل پایدار خواهند رسید.

نماینده مردم حوزه غرب استان گلستان یادآور شد:‌ در بخش واگذاری عرصه در بنادر ترکمن و بندرگز چالش هایی وجود دارد و ایراداتی به روند واگذاری وجود داشت که با پیگیری آنها به زودی این چالش ها برطرف می شود و بستر برای ورود سرمایه گذار یا بخش دولتی فراهم می شود.

ایری همچنین از توسعه مزارع پرورش ماهی در قفس استقبال کرد و گفت با این کار علاوه بر ایجاد اشتغال مانع صید بی رویه آبزیان از دریای خرز می شویم و تلاش داریم با رونق تعاونی ها محلی و حمایت از آنها این مشاغل توسعه یابد.

استادیار اقتصاد دانشگاه گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: دریا و دسترسی به ساحل برای هر منطقه ای می تواند به عنوان مزیتی مهم در راستای توسعه و پیشرفت اقتصادی قلمداد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار