یک فعال محیط زیست گفت: مردم مهترین نقش در حفظ محیط زیست را دارند وبایدکمک کنیم این نعمت خدادای حفظ کنیم وزباله در طبعیت نریزیم که همین باعث آتش سوزی جنگل ها می شود.

مردم نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ الهه موسوی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین تاثیر زیادی  در آتش سوزی و گسترش  آن تاثیرات زیادی دارد و همچنین  مسئولان کشور بارها  اعلام کردند در برخی آتش سوزی های عمدی به عنوان های مختلف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: میزان رطوبت در شمال کشور بسیار پایین آمده و مناطق کوهستانی و خشک، هنگام آتش سوزی گسترش و به درختان سرایت می کند.

موسوی تصریح کرد: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین در اثر تخریب محیط زیست انجام می گیرد و مناطقی که بیشترین تخریب محیط زیست را داشتند بیشترین تغییر اقلیم را شاهد هستیم.

وی افزود: زمانی که آتش سوزی درمناطق جنگلی رخ می دهد کمبود امکانات زیادی داریم  و در زمان های  مختلفی مسئولان کشور  به این فکر افتادن  اقدماتی انجام دهند ولی متاسفانه اقدمات انجام شده اصولی نبود و همچنان در مواقع آتش سوزی شاهدیم برای خاموش کردن از بیل ،چنگک و..... استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: هیرکانی قدیمی ترین جنگل دنیا است و یک ثروت عظیم  جهانی به شمار می رود و اخیرا ثبت جهانی شده  و باید امکانات حفاظتی مناسبی را برای حفظ این جنگل داشته باشیم که متاسفانه  هنوز نداریم و مواقع آتش سوزی جنگل‌ها بالگردهایی اعزام می شوند که  مخصوص آتش سوزی نیستند و کارایی خاصی در جهت خاموش کردن آتش  ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار