قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان این که چهار شهر استان سیستم جمع آوری فاضلاب دارند، گفت: ضریب بهره مندی از فاضلاب در شهرهای گلستان ۱۷ درصد است.

تنها ۴ شهر گلستان سیستم جمع آوری فاضلاب دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، ابوالفضل رحیمی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه فاضلاب چهار شهر بندرترکمن، بندرگز، کردکوی و گرگان در حال بهره‌برداری بوده و در شهرهای آق قلا، علی آبادکتول و آزادشهر هم این پروژه در حال اجرا است.

قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: از مجموعه چهار شهری که به فاضلاب مجهز هستند سه شهر به ۱۰۰ درصد فاز اول رسیده و در گرگان هم در حال اتمام است.

وی بیان کرد: ضریب بهره مندی از فاضلاب در شهرهای گلستان ۱۷ درصد بوده در حالی که این رقم در کشور ۵۲ درصد است.

رحیمی اضافه کرد: در سال جاری جهش اعتباری خوبی را در بخش فاضلاب شاهد هستیم و سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش اعتبارات اتفاق افتاده که بیشتر اسناد خزانه است.

قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: طرح فاضلاب در سه شهر استان در حال بازنگری برای ارتقای ظرفیت بوده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز است و ۲۵ درصد یه ظرفیت بهره برداری اضافه خواهد کرد.

وی در خصوص خط شبکه فاضلاب گرگان گفت: شهر گرگان به ۵۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب نیاز داشته و در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر آن عملیاتی شده است.

طبق گفته رحیمی ۳۰ مترمکعب فاضلاب در گرگان در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری بوده و حدود ۲۲ هزار لیتر فاضلاب وارد تصفیه خانه می شود.

قائم مقام مدیرعامل در شرکت آب و فاضلاب گلستان توضیح داد: از ظرفیت ماده ۵۶ برای سایر شهرستان ها استفاده خواهیم کرد و در سه شهر مجوز گرفته شده و در گنبدکاووس همین این طرح پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار