معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید برضرورت توجه بیشتر افراد جامعه بالاخص کودکان و نوجوانان به تاریخ، فرهنگ، هنر و تمدن ایران زمین تصریح کرد که آشنایی با گنجینه عظیم فرهنگی کشور به شکل‌گیری شخصیت فرهنگی نسل آینده و تربیت نیروی انسانی فرهنگ محور کمک می‌کند.

معاون استاندار گلستان: کودکان را با گنجینه عظیم فرهنگ ایران آشنا کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، احسان مکتبی روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از ۲۸ برگزیده ۲ کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، ادبی و هنری ملی و بین المللی اظهار داشت: ایران اسلامی و استان گلستان شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری زیادی دارد که آشنایی کودکان و نوجوانان با این شخصیت‌ها و بهره‌گیری از مطالب مفید زندگی شخصی و فرهنگی آنها می‌تواند پشتوانه مهمی برای دوران جوانی و بزرگسالی فرزندان این سرزمین باشد.

وی با تبریک هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر) افزود: افرادی که از سنین کودکی و نوجوانانی با شخصیت و زبان مشاهیر فرهنگی و ادبی ایران زمین مانند حافظ، سعدی، مولانا و فردوسی و دیگر بزرگان این حوزه آشنا شوند بدون تردید در جوانی و بزرگسالی زبانشان به یاوه‌گویی و بد سخنی آلوده نخواهد شد.

مکتبی اضافه کرد: پدران و مادران و مسوولان باید تلاش کنند تا مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان گلستان با سرمایه‌های عظیم فرهنگی ایران و این استان فراهم شود.

معاون سیاسی استاندار گلستان ادامه داد: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بهترین مکان‌ها برای آشنایی آینده سازان ایران اسلامی با بزرگان و مشاهیر فرهنگی، ادبی و هنری این مرز و بوم است.

وی همچنین خواستار ثبت آثار و تولیدات فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان برگزیده گلستان در مسابقات ملی و بین المللی در رسانه‌های ارتباط جمعی بالاخص رسانه‌های مکتوب استان تاکید کرد و گفت: روزنامه گلشن مهر گلستان نیز آمادگی دارد در هر شماره خود بخشی از آثار فرهنگی کودکان و نوجوانان استان را منتشر نماید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان نیز در این مراسم با قدردانی از برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، ادبی و هنری و نیز والدین و مربیان آنها در کسب نتایج درخشان گفت که گنبدکاووس همواره از شهرستان‌های برتر استان در رخدادهای فرهنگی رده ملی و بین المللی بوده است.

محبوبه رجب نسب افزود: امروز انجام کارهای فرهنگی ریشه‌دار بویژه برای کودکان و نوجوانان یک الزام است و برای تحقق آن همه مسوولان و خانواده‌ها باید به کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بهترین مکان برای پرورش فکر و اندیشه (رشد فرهنگی) نسل آینده کشور هستند، کمک کنند.

وی، آشنایی با مهارت‌های زندگی و تولید فکر، اندیشه و خلاقیت را بخشی از فعالیت‌های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و اضافه کرد: کودکی نیست که به کانون بیاید و دچار تحول یعنی رشد و بلوغ فرهنگی، ادبی و هنری نشود.

رجب نسب از مسوولان شهری بویژه فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان گلستان و نیز گنبدکاووس خواست تا از کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت بیشتری نمایند و از ظرفیت بوستان‌های محله‌ای برای ایجاد شهر دوستدار کودک استفاده نمایند. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان همچنین با اشاره به خدمات فرهنگی سیار کانون‌ها به کودکان در مناطق شهری و روستایی از مسوولان شهری استان خواست تا درصورت امکان وسایل نقلیه مانند تریلی، اتوبوس و مینی بوس را جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی سیار برای کودکان و نوجوانان در محلات و روستاها در اختیار کانون‌ها قرار دهند. 

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته ملی کودک و قدردانی از برگزیدگان و خانواده‌ها و مربیان آنها، گفت که مهمترین اصل در دوران کودکی کنار هم بودن کودکان است اما طی یک سال و نیم گذشته به سبب شرایط کرونایی کشور و شهرستان این اقدام انجام نشد که امید است با بهبود شرایط این امکان بیشتر فراهم شود.

همچنین سیدعلی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس و پرویز ناصری رییس شورای اسلامی این شهر نیز در سخنان جداگانه‌ای با تجلیل از کودکان و نوجوانان برگزیده این شهرستان در مسابقات فرهنگی، ادبی و هنری رده ملی و بین المللی، آمادگی شهرداری را برای حمایت و کمک به ۲ کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوان این شهر، استاندارد سازی پارک‌های کودک و تبدیل برخی از آنها به شهر دوستدار کودک و سالمند و نیز احداث پارک ویژه کودکان اعلام کردند.

به گفته سمیه محمدی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس، ۲۸ کودک و نوجوان برگزیده این شهرستان طی یک سال گذشته در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، ادبی و هنری سطح ملی و بین المللی با وجود شرایط کرونایی اما به صورت مجازی آثار "نقاشی، نقالی، ساخت اسباب بازی، داستان نویسی و عکاسی" خود را به این جشنواره‌ها ارسال کردند و موفق به کسب مقام شدند.

وی با تبریک هفته ملی کودک و تشریح برخی برنامه‌های انجام شده و درحال انجام این هفته افزود: به سبب شرایط کرونایی فعالیت‌ کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب ۶۰ برنامه و به صورت مجازی درحال برگزاری است که با بهبود شرایط بیماری برخی از این فعالیت‌ها حضوری برگزار  خواهد شد.

در پایان این مراسم که با شعر خوانی، نقالی خوانی و قرائت بیانیه هفته ملی کودک همراه بود، علاوه بر ۲۸ برگزیده مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، ادبی و هنری از مربیان ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار