مدیرکل بهزیستی گلستان از فعالیت 29 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر نظارت این سازمان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تنها یک شیرخوارگاه دولتی است.

فعالیت 29مرکزنگهداری کودکان درگلستان/برنامه بهزیستی زندگی درخانواده

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم غفاری درحاشیه بازدید دادستان عمومی وانقلاب مرکزاستان به همراه جمعی ازمسئولین دستگاه قضایی گلستان ازمراکز نگهداری کودکان تحت نظارت این سازمان در گرگان اظهارداشت: مابقی به صورت خصوصی وتحت نظارت وحمایت بهزیستی هستند.
وی ضمن تشریح عملکرد واقدامات بهزیستی در راستای ارائه خدمات به کودکان تحت سرپرست در این مراکز افزود:
سیاست بنیادین سازمان بهزیستی، ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک در محیط خانواده است.
مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: زندگی کودکان در محیط های غیر ازخانواده (خانه نوزادان، کودکان و نوجوانان) به
صورت موقت است.
وی با بیان اینکه کودکان در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی بر اساس تفکیک سن و جنس نگهداری می شوند، افزود: این افراد تا فراهم شدن زمینه انتقال موقت یا دائم به خانواده و جامعه، در مراکز شبه خانواده مورد مراقبت و پرورش قرار می گیرند.
حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گرگان وجمعی ازمسئولین دستگاه قضائی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه از 2مرکز نگهداری کودکان 3تا6 سال ،12 تا18 سال دخترانه ریحانه وشیرخوارگاه حضرت زینب(س) تحت نظارت بهزیستی بازدید کرد وضمن دیدار وگفتگو با پرسنل ومسئولین این مراکز ازنزدیک با مسائل ومشکلات آنان آشنا شدند.
لشکری مدیر مرکز ریحانه نیز در حاشیه این بازدید به معرفی این مجموعه و فعالیت های فرهنگی و آموزشی آن پرداخت و گفت که کودکان و نوجوانان این مرکز علاوه بر فعالیت های فرهنگی، آموزشی و مذهبی حائز مقام های اول کشوری از جمله در المپیاد ریاضی و رشته نقاشی هستند.
وی افزود: فعالیت موسسه خیریه ریخانه از سال 81 با کسب مجوز ازسازمان بهزیستی آغازشد وهم اینک در امر نگهداری فرزندان 3تا 6سال(پسرودختر) و 12تا 18 سال دختر فعالیت دارد.
به گفته وی؛ ساختمان جدید موسسه خیریه ریحانه که درسال گذشته باحضور نماینده ولی فقیه دراستان افتتاح شد، در زمینی به مساحت 420مترمربع و با افزون بر یکهزار مترمربع زیربنا در چهار طبقه شامل 9واحد آپارتمان، 21اتاق و 9سالن و با هزینه ای بالغ بر 15میلیاردریال ساخته شده است.
همچنین در نشسستی با حضور مسئولین دو دستگاه ،مسائل ومشکلات این مراکز ازجمله 'تهیه شناسنامه برای کودکان بی سرپرست وبدسرپرست ،تسهیل درفرآیند فرزندخواندگی برخی کودکان با شرایط خاص بحث وتبادل نظر شد و راهکارهای لازم دراین زمینه نیز ارائه گردید.
اداره کل بهزیستی گلستان حدود 200 هزار نفر مددجو را زیرپوشش دارد که 105 هزار نفر معلولان و خانواده آنان و بقیه زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست و سالمندان هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار