سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر اقدام وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید به منظور مهار کردن قیمت فزاینده مسکن در کشور تاکید کرد.

تاکید سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بر مهار کردن قیمت مسکن
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری خانه ملت، آقای عبدالجلال ایری با ابراز تاسف از سیاست‌های غلط و منفعلانه دولت قبل در حوزه مسکن و رشد عجیب و چند صد درصدی قیمت مسکن تصریح کرد: بر اثر آن سیاست‌ها نه فقط خرید خانه بلکه رهن و اجاره آن هم برای مردم در حال تبدیل شدن به رویاست و این زنگ خطر با انتشار خبر‌هایی درباره اجاره پشت بام‌ها و اجاره اشتراکی خانه در تهران به صدا درآمده است.
وی با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خرید خانه در سال‌های اخیر گفـت: با درآمد کنونی قشر‌های متوسط جامعه و هزینه‌های سرسام آور زندگی، خانه دار شدن به رویا تبدیل شده به نحوی که طبق آمار، مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن به حدود ۱۷۸ سال رسیده است.
آقای ایری افزود: با یک حساب سرانگشتی از میزان تفاوت حقوق و افزایش قیمت مسکن مشخص می‌شود که افراد با درآمد‌های متفاوت چند سال باید در حسرت خانه دار شدن بمانند.
نماینده مردم بندر ترکمن، بندر گز و کردکوی گفت: طبق گزارش‌های رسمی بانک مرکزی متوسط قیمت خرید هر متر مربع خانه در تهران ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است که بر اساس آن، نرخ خرید خانه‌ای ۷۵ متری حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

نوسان قیمت مسکن در تهران به سایر شهر‌های کشور سرایت می‌کند

وی افزود: اگر در آمار‌ها به نرخ مسکن در تهران می‌پردازیم به این علت است که قیمت‌ها در پایتخت، شاخصی است که ناخواسته در دیگر شهر‌ها نیز از آن الگو برداری می‌شود و بی تردید اگر قیمت مسکن در تهران مهار شود، روند کاهش قیمت‌ها به شهر‌های اطراف، استان‌های اطراف و کل کشور سرایت می‌کند.
آقای ایری با اشاره به حضور معاون شهرسازی وزارت راه در جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس گفت: معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، گزارشی از دوره انتظار برای خرید واحد آپارتمانی ۷۵ متری ارائه کرد که بر اساس آن، مدت انتظار دهک اول برای خرید چنین خانه‌ای حدود ۱۷۸ سال، برای دهک دوم ۱۰۹ سال و برای دهک سوم حدود ۷۹ سال رسیده است.
وی افزود: البته بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه؛ برنامه این وزارتخانه است که مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن را از ۱۷۸ سال به زیر ۲۵ سال کاهش دهد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های وزارت راه برای کنترل بازار مسکن، اجرای دقیق قانون جهش تولید و تامین مسکن؛ به زودی شاهد رونق بازار و کاهش مدت زمان انتظار مردم برای خرید خانه باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار