مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارهای استان خبرداد و گفت: سطح زیرکشت در دیمزارهای گلستان به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

طرح جهش تولید در دیم‌زارهای گلستان به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان آغاز می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: این طرح به مدت پنج سال برای افزایش محصولات کشاورزی به خصوص کلزا، گندم و جو و علوفه که وابسته به نزولات آسمانی و دیم هستند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها، ادامه داد: این طرح با استفاده از مکانیزاسیون جدید شخم زدن زمین کشاورزی، برای جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره سازی آب انجام خواهد شد.

سلمان زاده گفت: در اجرای این طرح بخشی از هزینه‌های کشاورزی به روش دیم را دولت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در اراضی دیم ۱۵ استان کشور در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان عملیاتی می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان اضافه کرد: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی همچنین برخورداری از بیمه یارانه دار محصولات کشاورزی است.

سلمان زاده با اشاره به اجرای این طرح در سال گذشته، اعلام کرد: در سال زراعی جدید سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته که شامل ۴۰ هزار هکتار کلزا دیم، ۱۷ هزار هکتار گندم دیم، ۱۰ هزار هکتار جو دیم و سه هزار هکتار سایر محصولات علوفه‌ای است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال اول و کسب نتایج مطلوب گفت: نتایج کسب شده در سال اول زراعی جهت استحضار و کسب تکلیف تقدیم رهبر معظم انقلاب شد که ایشان به استمرار این طرح تاکید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار