سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به بارش باران شدید، آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

هشدار بارش باران شدید و سیلاب در برخی استان‌ها/ سامانه بارشی جدید در راه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارندگی، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما در نوار شمالی و تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق روی خواهد داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پیش بینی می‌شود. در این دو روز در ارتفاعات و مناطق سردسیر  و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف پیش بینی شده است.

روز جمعه در برخی مناطق استان‌های واقع در شرق کشور، جنوب شرق و مرکز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های قزوین،‌البرز و تهران بارش‌ها شروع می‌شود.

توصیف سامانه: بارش شدید باران همراه با کاهش دما زمان

شروع: چهارشنبه 1400/07/28 زمان

پایان: پنج‌شنبه 1400/07/29

نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما (5 تا 10 درجه)، در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف.

منطقه اثر: گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل.

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، یخبندان جاده‌های کوهستانی.

توصیه :اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی ، لزوم آمادگی راهداری‌های مناطق کوهستانی سردسیر برای مواجهه با برف و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات محصولات زراعی و باغی.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار