مدیرکل پست گلستان از اجرای طرح «جی نف» (مدیریت نشانی مکان محور) در استان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح، ۹۰ درصد مشکل نظام اداری، فرار بانکی و مالیاتی حل می شود.

«جی نف»راه برون رفت از فساد و زمین خواری/ادارات در طرح وارد شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح «جی نف» (مدیریت نشانی مکان محور) در گلستان در حال اجرا است.

مدیرکل پست گلستان سرعت عمل، کاهش رفت و آمد، پیشگیری از فساد و تخلفات اداری و زمین خواری را از مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: علیرغم اجرای این پروژه در استان، بسیاری از نهاد و سازمان‌های دولتی از آن استفاده نمی‌کنند.

وی در توضیح طرح «جی نف»، گفت: در این طرح اطلاعات مکانی تمام واحدها و ساختمان‌ها موجود است، کدگذاری جغرافیایی آن طی سه سال گذشته انجام شده با این حال به جز چند بانک و اداره کل ثبت احوال، سایر سازمان‌ها به این طرح وصل نشدند.

جلالی با بیان اینکه اداره پست استان در تجارت الکترونیک رتبه برتر کشور را دارد، اظهار کرد: در گذشته این دستگاه رتبه‌ای بین ۲۶ تا ۳۰ کشوری بود در حالی که اکنون رتبه برتر را دارا است.

وی علت این پیشرفت را تغییر رویکرد هدفمند تجارت الکترونیک دانست و گفت: ظرف ۶ سال گذشته فروشگاه‌های زیادی که در استان بودند، ساماندهی شدند.

مدیرکل پست گلستان ضمن یادآوری این نکته که برای نخستین بار در کشور، کارگروه تجارت الکترونیک در استان راه اندازی شد، افزود: دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی و کاربردی، جهاد دانشگاهی، پارک علمی و فناوری، سازمان صمت، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات عضو این کارگروه هستند.

به گفته وی، اداره پست استان در این کارگروه، اطلاعات جامعه هدف را دریافت کرده و با تمامی تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف که مشکل در فروش داشتند، ارتباط گرفته و در صورت نیاز آموزش‌هایی داده است.

جلالی ضمن اشاره به آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای به صاحبان کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیک، اضافه کرد: اداره پست با ایجاد وب سایت و شبکه مجازی برای این تولید کنندگان بستر فروش مهیا کرده است.

وی با بیان این نکته که در فضای مجازی از متخصصان و بازاریابان خبره استفاده شده، افزود: با توجه به استقبال تولیدکنندگان و خریداران از این بستر الکترونیکی تعداد فروشگاه‌ها و فروش محصولات تولید کنندگان افزایش یافت.

مدیرکل پست استان گلستان با اعلام این مطلب که این خدمات حتی در روستاهای دورافتاده استان هم انجام می‌شود، گفت: گلستان در مجموعه شرکت ملی پست سرآمد است چراکه شبکه ارتباطی آن به صورت مویرگی در تمام نقاط کم جمعیت و صعب العبور هم خدمات می‌دهد.

وی ضمن اظهار خرسندی از روند توسعه تجارت الکترونیک در استان، افزود: پیش از این هم استانی‌ها کالاهای مورد نیازشان را از خارج استان می‌خریدند و پول به خارج از استان می‌رفت در حالی که اکنون با این امکانات، مردم سایر استان‌ها از گلستان خرید می‌کنند و پول وارد استان می‌شود.

جلالی هم افزایی بین دستگاه‌ها را عامل رشد و توسعه تجارت الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر محصولاتی مانند گیاهان دارویی، کیف و کفش و بسیاری از محصولات خوراکی در مجموعه کسب و کارهای اینترنتی ساماندهی شده است.

وی تجارت الکترونیک را صرفه جویی در هزینه و وقت تولیدکننده دانست و گفت: در گذشته فروش کالا به صورت نمایشگاهی و دست فروشی بود در حالیکه الان هر تولید کننده محصولات خود را بدون صرف هزینه رفت و آمد به راحتی عرضه و به فروش می‌رساند.

مدیرکل پست گلستان با بیان اینکه در گذشته روزانه یک کامیونت مرسوله پستی ارسال می‌شد، افزود: خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۶ کامیونت مرسوله پستی از گلستان به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته به سایر استان‌ها ارسال شد در حالی که این رقم ارسالی برای ۶ ماهه نخست سال جاری است؛ به عبارتی بسته‌های ارسالی امسال نسبت به سال گذشته نزدیک دو برابر شده است.

جلالی از خودکفایی استان در تولید کارتن پستی خبر داد و گفت: در گذشته کارتن پستی در تهران تولید می‌شد در حالی که الان با فعالیت کارخانه کارتن سازی، این اتفاق در استان رخ می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار