مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط جوی و ساز و کارهای بخش گندم و دانه‌های روغنی، میزان خرید تضمینی این محصولات در سال زراعی جاری به بیش از میزان سال گذشته برسد.

 خرید گندم و کلزا در استان گلستان افزایش می‌یابد

به گزارش گلستان 24 ؛حمیدرضا علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی 98-97 کاهش یافته و بخش‎‌هایی از این زمین‌ها به کشت دانه‌ روغنی کلزا اختصاص یافته، اما پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به بارش‌های خوب، میزان تولید و خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون تن و مقدار خرید کلزا نیز به بیش از مقدار سال زراعی 97-96 برسد.

علی‌محمدی سطح زیر کشت گندم برای سال آتی را 360 هزار هکتار و سطح زیر کشت دانه‌ روغنی کلزا را 95 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت گندم 380 هزار هکتار و کلزا 62 هزار تن بوده است.

وی درباره دلایل افزایش میزان خرید تضمینی گندم و کلزا در استان گلستان تصریح کرد: سیاست‌های قیمت مناسب تضمینی که به افزایش درام کشاورزان منجر شده و برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خرید باکیفیت تضمینی و پرداخت به‌موقع پول به کشاورزان سبب افزایش انگیزه‌ کشاورزان به کاشت این محصولات شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تشریح کرد: در سال زراعی 97-96، 30 مرکز 113 هزار تن کلزا و 100 مرکز خرید 931 هزار تن گندم کشاورزان گلستانی را خریداری کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار