نماینده گرگان در مجلس با بیان اینکه ا نجام سفرهای استانی توسط رئیس جمهور فی‌نفسه امری ضروری است گفت: اگر وعده‌های داده شده در سفرهای استانی تحقق یابد موجب امید بیشتر در جامعه می‌شود.

تحقق وعده‌های سفرهای استان موجب امیدآفرینی بیشتر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: اصل سفرهای استانی امری ضروری است، چرا که تصویری روشن از واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و در یک کلام نیازها و مشکلات مردم را برای آقای رئیس جمهور به نمایش می‌گذارد. نه اینکه آقای رئیس جمهور نمی‌داند اما حضور در استان‌های مختلف باعث می‌شود تصویر روشن‌تر و کامل‌تری از مسائل و مشکلات به رئیس جمهور ارائه شود.

وی افزود: نکته بعدی ضرورت برقراری پیوند مردمی رئیس جمهور است. به هر نسبت که رئیس جمهور محبوب رابطه‌اش با اقشار مختلف مردم را تقویت کند ضریب اعتماد‌آفرینی جامعه افزایش پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی ما سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از شعارهای آقای رئیس جمهور دولت مردمی است، یکی از مفاهیم دولت مردمی این است که باید ارتباط آسان و دوسویه با مردم داشته باشد و از نزدیک مباحث و دغدغه‌های‌شان را ببیند و بشنود.

منتظری خاطرنشان کرد: ثمره دیگر سفرهای استانی رئیس جمهور فراهم شدن زمینه رشد و بالندگی، پیشرفت و تحول استان است. البته این مسئله منوط به این است که آنچه در سفرها مورد تصویب واقع می‌شود زمینه تحقق آن به خوبی فراهم شود.

وی افزود: مزیت دیگر سفرهای استانی عملی شدن نقش نظارتی دولت است. در مقیاس ملی وقتی هر وزیری همراه آقای رئیس جمهور در استان‌ها حضور پیدا می‌کند می‌تواند نسبت به زیرمجموعه خود در آن استان نظارت میدانی داشته باشد و نظارت از نزدیک باعث می‌شود تا مدیران استانی هم فعالیت چشمگیرتر و جدی‌تری داشته باشند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته‌ای که در بحث سفرهای استانی به عنوان آسیب قلمداد می‌شود این است که در سفرهای استانی اگر وعده‌ها فراوان باشد ممکن است موجی از خوشحالی را ایجاد کند اما اگر به این قول‌ها و وعده ها عمل نشود بازتاب منفی خواهد داشت.

منتظری خاطرنشان کرد: در هر سفر استانی باید پیش از سفر نیازهای اصلی و اساسی استان شناسایی شود و آنچه در مورد آن به مردم قول داده می‌شود زمینه اجرایش فراهم باشد و مردم نتیجه آن را لمس کنند وگرنه ممکن است زمینه یأس و ناامیدی را در جامعه فراهم آورد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سفرهای استانی موجب ایجاد روحیه امید به آینده در جامعه است که البته این مسئله منوط به این است که تصمیمات اتخاذ شده و وعده‌های داده شده در سفرها اجرایی شود و هرچه وعده‌های داده شده بهتر عملیاتی شود به همان نسبت ما شاهد امید در جامعه خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار