دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی:

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزان استان برای طرح ریزی مشاغل در روستاها باید ابتدا نیاز سنجی کنند، یعنی ابتدا ظرفیت های روستا و یا اطلاعات دانش آموختگان هر روستا را احصا و بر اساس رشته و سواد تحصیلی آنها مشاغل روستایی را توسعه دهند.

برنامه ریزان استان برای طرح ریزی مشاغل در روستاها نیاز سنجی کنند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا منتظری اظهار کرد: تلاش های زیادی برای ایجاد فرصت های شغلی از طریق توسعه مشاغل خانگی در روستاهای استان گلستان انجام شده است و اهتمام بر آن است تا بر اساس مزیت نسبی و شرایط اقلیمی هر روستا مشاغلی با درآمد مکفی در روستاهای این منطقه شکل بگیرد.

وی افزود : رفع مشکلات پیش روی روستاییان و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات روستانشینان در حوزه های مختلف اهم از زراعت، باغداری،‌ صنایع دستی و یا حتی گردشگری از جمله سیاست های است که به تحقق توسعه پایدار در روستاها جامعه عمل می پوشاند.

منتظری به موضوع دانش آموختگان بیکار در روستاها اشاره کرد و گفت : برنامه ریزان استان برای طرح ریزی مشاغل در روستاها باید ابتدا نیاز سنجی کنند، یعنی ابتدا ظرفیت های روستا و یا اطلاعات دانش آموختگان هر روستا را احصا و بر اساس رشته و سواد تحصیلی آنها مشاغل روستایی را توسعه دهند.

وی ادامه داد: مزارع کرم ابریشم ، گیاهان دارویی، پرورش دام و طیور، توسعه واحدهای بومگردی از جمله ظرفیت های روستاهای گلستان است که با حمایت های مالی و برنامه ریزی درست، تحقق توسعه استان را عملی می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار