مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت:باید۶۰ درصد از اعتبارات دهیاری صرف اقدامات عمرانی شود وپروژه های عمرانی در روستاها براساس اولویت اجرا شده باشند.

۶۰درصد اعتبارات دهیاری بایدصرف اقدمات عمرانی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنای گلستان،علی نصیبی درجمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی ازدغدغه ها واولویت های این اداره کل،آموزش اعضای شوراهای روستایی دوره ششم و دهیاران می باشد،چراکه ارتقاء سطح علمی ودانسته های این عزیزان سبب ساز تسریع در روند توسعه و آبادانی روستاها خواهد شد.

علی نصیبی با بیان اینکه درصد جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد  است گفت: درصد جمعیت روستایی دراستان گلستان ۴۶.۶ درصد بوده و این میزان در شهرستان گرگان حدود ۲۴ درصد است.

وی با بیان اینکه ۳۲۳۴ عضو شورای روستایی در استان فعالیت دارند،اظهار داشت: ۲ کتابچه آموزشی حقوق وقوانین روستایی و پرسش پاسخ های مرتبط با شوراهای روستایی، ۱۵ فیلم آموزشی ۷۵ دقیقه وکتاب دو جلدی حقوق و قوانین روستایی تهیه و از طریق بخشداری ها در اختیار عزیزان عضو شورا و دهیاران قرار خواهدگرفت.

علی نصیبی با بیان اینکه راز موفقیت درتوسعه و آبادانی، هم صدا بودن تمامی اعضای شوراست، توصیه کرد تا اعضای شوراها از دامن زدن به هرگونه درگیری و اختلافات طایفه ای و قومی خودداری نمایند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها با تاکید برتوجه ویژه به زیباسازی و پاکسازی روستاها اظهار داشت: جمع آوری منظم پسماندها،پاکسازی معابر و جداول روستا، ازبین بردن علف های هرز،رنگ آمیزی المان های روستا و ... از جمله مواردیست که دهیاران واعضای شوراهای روستایی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

علی نصیبی با بیان اینکه حداقل ۶۰ درصد از اعتبارات دهیاری باید صرف اقدامات عمرانی شود، تصریح کرد: پروژه های عمرانی در روستاها باید براساس اولویت اجرا شده ودهیاران و شوراها موظفنداقدامات خود را با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مختلف شامل نصب بنر و ... به استحضار مردم برسانند.

وی با تاکید بر الگوبرداری از تجربه های موفق در سایر روستاها تاکید کرد: شوراها ودهیاران با راه اندازی هیات های اندیشه ورز در روستا از ظرفیت نخبگان، تحصیلکردگان، جوانان و ... در راستای توسعه و آبادانی روستا استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار