فرماندار گنبدکاووس با قبول فاصله اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی در حوزه ساماندهی امور جوانان استان با اهداف تبین‌شده در سطح ملی، از مدیران استانی و شهرستان خواست تا در پاسخ به مطالبات و انتظارات مشروع جوانان و برآورده کردن آن کوتاهی نکنند.

فرماندار گنبدکاووس: مدیران در پاسخ به مطالبات جوانان کوتاهی نکنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گنبدکاووس اظهار داشت: در چند سال‌ اخیر به سبب مشکلات، تنگناها و برخی محدودیت‌های مالی و اعتباری کشور، برنامه‌های پیش‌بینی شده حوزه ساماندهی جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی و متولی کمتر محقق شد و فاصله معناداری با اهداف تبیین شده پیدا کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای پاسخ به مطالبات و انتظارات جوانان، ابراز امیدواری کرد در دولت سیزدهم مسائل و مشکلات حوزه جوانان رفع شود.

کریمی همچنین از راه‌اندازی خانه جوانان گنبدکاووس به‌صورت موقت در روزهای آینده با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر خبر داد و اضافه کرد: با تامین زمین و اعتبار مورد نیاز، ساختمان دائمی برای جوانان در این شهرستان ساخته خواهد شد.

معاون مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در این جلسه از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست نسبت به تسهیل قوانین و مقررات رفع موانع پیش روی جوانان و کاهش آسیب‌های احتمالی این قشر اقدام نمایند.

محمدمهدی اسلامی با قدردانی از تلاش ستاد ساماندهی امور جوانان گنبدکاووس، توجه به ورزش همگانی و لیگ تندرستی و همچنین کمک به تحقق اهداف طرح ملی مسکن جوانان در این شهرستان تاکید کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جسله با تبریک هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان)، ظرفیت‌های حوزه جوانان بویژه سمن‌ها در این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و خواستار برگزاری دوره‌های آموزش خلاقیت و کارآفرینی تووسط دستگاه‌های متولی به منظور ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای خُرد برای جوانان شد.

حجت الله یوسفی، ضرورت تسریع در احداث یا راه‌اندازی خانه جوانان، اجرای طرح آسیب شناسی مسائل حوزه جوانان با همکاری دانشگاه‌ها و همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج، اشتغال و مسکن به جوانان را از مطالبات جوانان گنبدکاووس برشمرد و بر تحقق آن تاکید کرد.

اختصاص ۵۲ درصد تسهیلات مشاغل خانگی برای جوانان و ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر از جوانان توسط موسسات کاریابی گنبدکاووس، برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۲۶۶ نفر از جوانان مناطق شهری و روستایی، اجرای طرح مسکن جوانان توسط بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغال به فرزندان مددجویان زیرپوشش کمیته امداد از جمله اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های متولی در این شهرستان اعلام شد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار