مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روستایی در ۳ سال گذشته با پرداخت ۴۹۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت، ۶ هزار و۱۲۰ واحد اقتصادی در روستاهای گلستان راه اندازی شده و یا توسعه پیدا کرده است.

راه اندازی بیش از ۶ هزار واحد اقتصادی در روستاهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنای گلستان، علی نصیبی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اعتبارات مناسب در حوزه آب شرب روستایی و راه های روستایی گلستان، در ماه های پیش رو شاهد پروژه های متعددی در این دو بخش خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت های مختلف توجه ویژه‌ای به بحث توسعه روستایی داشتند و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم به رغم مشکلات موجود که نباید آن را کتمان کنیم، به هرحال دولت های مختلف به حد بضاعت خود در زمینه توسعه روستایی تلاش داشته اند. 

وی افزود: اگر بخواهیم یک بررسی اجمالی به عملکرد های دولت های اخیر در حوزه روستایی داشته باشیم، احیا شوراهای اسلامی روستاها و شکل گیری دهیاری ها در دولت های هفتم و هشتم آغاز شد و به نوعی باعث شد تا دوباره روستا، متولی خاص خود را بشناسد و مدیریت نوین روستایی احیا شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: در دولت های نهم و دهم نیز از اقدامات شاخص میتوان به مقاوم سازی منازل روستایی و اجرای طرح هادی روستایی اشاره نمود و می توان گفت که در آن دوران در حوزه عمران شاهد شتاب خوبی بودیم.

علی نصیبی افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم علاوه بر اقدامات زیربنایی و زیرساختی مختلف، در حوزه اقتصاد روستایی اقدامات خوبی انجام شد که به عنوان یک اقدام شاخص در این زمینه می توان به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روستایی اشاره کرد که براساس آن طی ۳ سال گذشته با پرداخت ۴۹۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت، ۶۱۲۰ واحد اقتصادی در روستاهای گلستان راه اندازی شده و یا توسعه پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در آغاز دولت سیزدهم نیز مباحث مرتبط با توسعه روستایی به عنوان اولویت مطرح شده و اکنون بحث احیا جهاد سازندگی در روستاها در حال پیگیریست که امیدواریم این اقدام نیز منجر به بهبود شاخص های مرتبط با توسعه روستاها شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه ۹۲۱ دهیار و ۳۲۳۴ نفر عضو شورا در روستاهای استان فعالیت دارند گفت: امیدواریم که دستگاه های اجرایی نهایت بهره را از این ظرفیت ببرند و دهیاران و اعضای شوراهای روستایی نیز در چهارچوب قانون با پویایی پیگیر امورات روستا باشند.

علی نصیبی گفت: تجربه نشان داده که برای آبادانی روستا تنها نباید به اعتبارات دولتی تکیه کرد و بعضا ایده و خلاقیت چاره ساز بوده و میتواند روند توسعه روستا را تسهیل کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در پایان گفت: امسال اعتبارات خوبی در حوزه آب شرب و راه های روستایی در نظر گرفته شده است و مسلما تخصیص اعتبارات مناسب در این حوزه، میتواند بخش اعظمی از مشکلات روستاهای استان در این زمینه را حل کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار