مسئولان در مراسم هفته وحدت با تأکید اینکه احترام و اعتماد عاملی برای وحدت بین شیعه و سنی است، چگونگی گسترش فضائل اخلاقی را برشمردند.

احترام و اعتماد عاملی برای وحدت شیعه و سنی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آنا از گرگان، مراسم هفته وحدت با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام محمد ذوالفقاری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی استان‌ گلستان، مولوی عبدالحی میرزاعلی امام جمعه شهرستان آق‌قلا و علمای اهل تسنن در مسجد خاتم‌الانبیای واحد گرگان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان آق‌قلا، هفته وحدت را یادآور وحدت بین مسلمانان دانست و اظهار کرد: هفته وحدت یادآور وحدت بین جهان اسلام است؛ چراکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی از هیچ کوششی برای ضربه زدن به اسلام دریغ نمی‌کنند.

میرزاعلی با بیان اینکه وظیفه ما ضمن حفاظت و حراست از چراغ نورانی اسلام، ترویج آن است، احترام و اعتماد را عاملی برای انسجام دانست و یادآور شد: احترام و اعتماد عاملی برای انسجام و وحدت بین شیعه و سنی است که دشمنان اسلام را در ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی ناکام می‌گذارد و هر ملتی که این اصل را رعایت نکند، موجب تفرقه شده و منجر به نابودی می‌شود.

طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان هم با بیان دغدغه جمهوری اسلامی برای وحدت بین مسلمانان تبیین کرد: از صدر اسلام و شکل‌گیری حکومت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، امام علی علیه‌السلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی اولین نظامی است که درصدد تحکیم وحدت بین برادران شیعه و سنی است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی استان‌ گلستان هم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مجامع برای شکل‌گیری وحدت، مجامع علمی و دانشگاهی هستند که می‌توانند با هم‌افزایی بیشتر گام‌های مؤثری را در این باره بردارند.

دیلم با تشریح دشمنی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با اسلام و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی تبیین کرد: شکل‌گیری این نظام بر پایه اسلام، الگو شدن برای سایر نهضت‌ها و انقلاب‌ها و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی موجب دشمنی و تحریم‌های ظالمانه از طرف استکبار جهانی آمریکا شده است.

وی توضیح داد: از دلایل مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی دفاع از حریم اسلام و برادران اهل سنت بوده و تأسی به سیره پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم به‌عنوان انسان کامل اصلی‌ترین عامل برای گسترش فضائل اخلاقی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار