نماینده مردم علی آبادکتول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم در کشور انتقاد کرد و گفت: این رقم باید افزایش یابد.

انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به قیمت خرید تضمینی گندم

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کشت قراردادی گندم کشور اظهار کرد: مساله گندم به امنیت غذایی ما برمی گردد و ما باید کشاورزی را متحول کنیم تا بتوانیم خودکفا شویم.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: کشت گندم در کشور ما به صورت سنتی انجام می شود و عملکرد برداشت در هر هکتار به طور متوسط سه الی چهار تن در هکتار است که عملکرد مناسبی نیست و لازم است با همت نیروهای متخصص و جوان کشور راندمان تولید را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه ۶ تا هشت میلیون تن گندم به کشور وارد می کنیم، افزود: از هرجای دنیا که به کشور وارد کنیم بیش از ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم هزینه خواهد داشت و این در حالی است که قیمت خرید تضمینی گندم در کشور هفت هزار و ۵۰۰ تومان است و من معتقد هستم قیمت باید بیشتر باشد.

نوروزی ادامه داد: هرچند قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته که پنج هزار تومان بود افزایش داشته اما با توجه به هزینه های کاشت، داشت و برداشت و تورم جامعه قیمت خرید کم است.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه بخش کشاورزی در چند سال اخیر به خوبی بسته شده و این امر حاصل خرد جمعی و استفاده از یافته های علمی متخصصا است.

وی افزود: تا امروز ۲۰ درصد این بودجه تخصیص یافته و امیدواریم مابقی آن محقق شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار