معاون وزیر نیرو در مینودشت:

معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش چشمگیر میزان اعتبار تامین آب شرب در بودجه امسال گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های میان مدت و بلند مدت مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

آبگیری سد نرماب مینودشت به سال آینده موکول شد

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری گلستان24، حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاون وزیر نیرو امروز در بازدید از سد نرماب مینودشت گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح‌های تامین آب شرب روستایی سال‌های پیش کمتر از یک صد میلیارد تومان بود که امسال به بیش از ۸۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

وی  از همراهی مجلس شورای اسلامی با دولت در رفع مشکلات حوزه آب شرب قدردانی کرد و افزود: امیدواریم این رویکرد مثبت در بودجه سال آینده هم وجود داشته باشد.

همچنین با بیان اینکه هر ساله ۳تا۵ درصد از شبکه‌های آبرسانی کشور‌های توسعه یافته اصلاح می‌شود خبر داد: سند پایه دار ملی برای اصلاح این شبکه‌ها در داخل کشور ما تهیه شده و در اختیار مجلس برای تصویب و اختصاص اعتبار قرار گرفته است.

جانباز گفت: اصلاح سالانه ۳درصد شبکه‌های آبرسانی در کشور به حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون وزیر نیرو همچنین اعلام کرد: بخشی از سد نرماب چهل چای را تابستان سال آینده با هدف تامین آب آشامیدنی مردم آبگیری خواهیم کرد.

وی به تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب شهری گنبد کاووس تا یک سال دیگر هم اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح ۱۵۰هزار انشعاب آب از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

جانباز با بیان اینکه بیش از ۲۰سال از کلمگ زنی اجرای این طرح می‌گذرد ادامه داد: این طرح به دلایل مختلف مانند عدم تخصیص اعتبار کافی و به موقع اکنون فقط حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده با اختصاص ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار، هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون وزیر اضافه کرد: حفر ۹حلقه چاه عمیق و یک حلقه چاه در حریم رودخانه، ۳حلقه چاه آب شیرین کن در روستا‌های نوار مرزی با ظرفیت ۱۵۰۰متر مکعب در شبانه روز و اختصاص چندین دستگاه تانکر آبرسانی به آب و فاضلاب گنبد کاووس برای رفع مشکل آب آشامیدنی این شهر و روستا‌های نوار مرزی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت سال۹۱ آغاز شد و قرار بود در مدت ۶سال به اتمام برسد، اما تخصیص نیافتن اعتبارات لازم، تکمیل آن را تاکنون به تعویق انداخته است.

این سد چند منظوره با ذخیره سالانه ۲۲۵میلیون مترمکعب، آب آشامیدنی ۵شهر و یکصد و ۳۰روستا و آب کشاورزی اراضی در شرق و شمال استان گلستان را تامین می‌کند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار