بیستمین کنفرانس ملی هیدرولیک با هدف تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم هیدرولیک، سازه‌های هیدرولیکی و صنعت آب امروز چهارشنبه به صورت مجازی در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز به‌کار کرد.

کنفرانس ملی هیدرولیک در گرگان آغاز به کار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، محور اصلی این کنفرانس، هیدرولیک و محیط زیست دریای خزر و خلیج فارس با محورهای جنبی آن مانند هیدرولیک جریان و رسوب سواحل، تالاب ها و خلیج، دریا و بنادر تجهیزات و فناوری های نوین در مهندسی رودخانه و سیلاب در کنش جریان سطحی با جریان های زیر سطحی و زیر زمینی ، مدیریت سیلاب تجربه نگاری و آینده پژوهی، مهندسی رودخانه و هیدرولیک سیلاب ، هیدرولیک شبکه های آب و فاضلاب و مجاری تحت فشار و هیدرولیک انفورماتیک است.

این کنفرانس با همکاری انجمن هیدرولیک ایران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مدت دو روز در حال برگزاری است .

دکتر حبیب احمدی استاد دانشگاه مارلینگتان تگزاس آمریکا با موضوع توسعه ابزار ارزیابی اثرات ساخت پل بر روی رژیم رسوبی و زیستگاه آبی در محیط GIS، دکتر حسین محمد ولی سامانی استاد دانشگاه شهید چمران اهواز با موضوع چارچوب طرح جامع مدیریت سیلاب و چالش های آن و مهندس سید مرتضی حسینی پیشکسوت صنعت آب کشور با موضوع بحران آب و معادن جنوب شرق کشور از جمله سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند.

در حاشیه این کنفرانس که جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاهها و مدیران دستگاههای مرتبط حضور دارند، نشست های تخصصی از جمله حفاظت از خلیج گرگان، اهمیت و چالش ها و راهکارها، بررسی نقد طرح و احیا و نجات تالاب بین المللی گمیشان ، سیلاب استان گلستان فرصت ها و تهدیدها، روند تغییر مولفه های اقلیمی و تاثیر آن بر سطح آب در دریای خزر و خلیج گرگان و واکاوی ساختار جدید مدیریت آب کشور بر مبنای حوزه آبخیز برگزار می‌شود .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار