زنگ پدافند غیرعامل و ایثار و مقاومت به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج دانش آموزی سالروز شهادت حسین فهمیده امروز شنبه با حضور مسوولان سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر و آموزش و پرورش استان گلستان در دبیرستان هیات امنایی شهید رحمتی گرگان نواخته شد.

زنگ پدافند غیرعامل و ایثار و مقاومت در مدارس گلستان نواخته شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در این آیین گفت: پیشگیری از آسیب های متعدد به زیر ساخت ها و تجهیزات مرتبط با جوامع بشری نیازمند آموزش های مستمر به همه اقشار از جمله دانش آموزان است.

بهجت تربتی نژاد اظهار داشت: یکی از وظایف آموزش و پرورش، فراهم کردن بستر پیشگیری از مخاطرات تهدید کننده جوامع بشری است که انجام آن با اجرای برنامه های مرتبط با پدافند غیرعامل امکان پذیر است.

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس کشور همزمان در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان استان گلستان پخش شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان هم در این مراسم گفت: نگرش آموزش و پرورش در تربیت مدیران آینده برای مقابله با تهدیدهایی پیش‌رو راهگشا و تعیین کننده است.

صادقعلی مقدم ادامه داد: مواجه با تهدیدها اجتناب ناپذیر است ولی با پدافند غیرعامل اثر تهدیدها کمتر شده و با حداقل زمان امکان برگشت به شرایط پایدار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت حمله سایبری چند روز گذشته نشان داد که کشور ظرفیت های خوبی برای پدافند غیرعامل دارد.

مقدم گفت: از طرف دیگر عکس العمل آرام مردم در تحمل این حمله سایبری بسیار موثر بود که در نتیجه آن بدون هیچ آسیبی این آزمون و تهدید پشت سر گذاشته شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گلستان هم در این آئین گفت: دانش آموزان از ابتدای انقلاب با ایثار و مقاومت خود حضوری فعال در دفاع مقدس داشتند و در این راستا  نوجوانان گلستانی نیز از تفکر بسیجی برخوردارند.

سرهنگ محمود علیخانی اظهار داشت: ۵۸ شهید استان گلستان زیر ۱۵ سال، ۴۱ شهید ۱۵ ساله ، ۱۱ شهید ۱۴ ساله، سه شهید ۱۳ ساله، یک شهید ۱۲ ساله، یک شهید ۱۱ ساله و یک شهید گلستان در دوران دفاع مقدس ۱۰ ساله بودند که نشان می دهد ساکنان این استان در تمام سطوح هدفی جز دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی نداشتند.

وی تاکید کرد: توجه به پدافند غیرعامل باید در دستور کار ارگان ها و به خصوص مدارس گلستان قرار گیرد.

ایران اسلامی ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.

استان گلستان بیش از ۴۹۰ دانش آموز شهید دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار