رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به رد درخواست دریافت سود مازاد از واحدهای تولیدی استان از سوی بانک‌ها، دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف را از مشکلات اصلی تولیدکنندگان برشمرد.

رئیس کل دادگستری گلستان: دریافت سود‌های بانکی و جریمه‌های نامتعارف از مشکلات اصلی تولید است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در این باره اظهار داشت: دادگاه‌های استان گلستان امسال دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در 18 پرونده، خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

آسیابی افزود: با صدور این آراء که همه آنها قطعی است، واحد‌های تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف هستند به آنان بازگردانند.

وی با تأکید بر اینکه همه بخش‌ها از جمله بانک‌ها باید به تسهیل فرآیند تولید و رونق آن کمک کنند، یادآور شد: سال گذشته هم با رای قضات، 20 دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: از  24 چالش  مهم و اصلی شناسایی شده بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان ،  20 مورد مربوط به بانک‌هاست که در این بین دریافت سود‌های بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از مشکلات اصلی واحد‌های تولیدی است که در برخی موارد سبب ورشکستگی، تعطیلی و توقف تولید در کارخانه‌ها می‌شود.

آسیابی افزود: امسال در نشست‌های مستمر با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی استان برای رفع موانع بانکی بر سر راه تولید تلاش می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار