رئیس مجمع نمایندگان گلستان:

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: اقدامات اقتصادی صورت گرفته در استان پاسخگوی نیاز مردم نبوده و مردم به آنچه که حقشان بوده نرسیده‌اند.

اقدامات اقتصادی در گلستان پاسخگوی مردم نبوده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوعات مربوط به تحریم ظالمانه، شیوع ویروس کرونا و برخی مشکلات موجود در داخل باعث شده که مردم ما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه باشند و از این بابت به‌عنوان یک مسئول از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه به حل مشکلات و آینده کشور و نظام امیدوار هستم، افزود: اگر مسئولین به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند، بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۰، گفت: با توجه به برنامه‌هایی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سال ۱۴۰۰ پیش رو داریم، نیاز بود که بودجه‌ای منظم به‌منظور ایجاد ثبات اقتصادی در کشور داشته باشیم.

کوهساری با اشاره به اینکه بعد از انتخابات، بحث برنامه ۵ ساله هفتم توسعه را خواهیم داشت، گفت: امیدواریم دولتی روی کار بیاید که برنامه‌ای منظم برای ۵ ساله آینده کشور بر اساس خواسته‌های مردم و نظام، تدوین و تقدیم مجلس کند.

عقب‌ماندگی‌های تاریخی زیرساختی در گلستان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی تاریخی در ایجاد زیرساخت در گلستان وجود دارد، تصریح کرد: انتظار داشتیم در گذشته توجه بیشتری به ایجاد زیرساخت‌ها خصوصا در بخش راه، آب و بهداشت و درمان در استان گلستان می‌شد تا امروز مشکلات در این زمینه‌ها وجود نداشت و یا به حداقل ممکن می‌رسید.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان تأکید کرد: امروز می‌طلبد که استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان و مسئولان استان همگی دست‌به‌دست هم دهند تا این مسائل و مشکلات را به حداقل ممکن برسانند؛ البته در این راه همراهی مردم نیز به‌عنوان پشتیبان امری ضروری است.

کوهساری بیان کرد: در زمینه اقتصادی اقداماتی در استان صورت گرفته اما به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مردم نبوده و مردم به آنچه که حقشان بوده نرسیده‌اند. انتظار داریم باز هم در زمینه اقتصادی تلاش‌ها ادامه داشته باشد. نیاز است که در کنار موضوع آمایش سرزمین، نیاز هر شهرستان شناسایی شود و بر روی ظرفیت‌های شهرستان‌ها بیشتر کار صورت گیرد.

مردم به سمت سرمایه‌گذاری در هر منطقه هدایت شوند

وی با تأکید بر توجه به سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری لزوماً نیاز به ورود بخش خصوصی بزرگ ندارد و می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه و با برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی، مردم را به سمت سرمایه‌گذاری هدایت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه سرانه درآمد مردم گلستان تقریباً نصف میانگین کشوری است، تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی از جمله گیاهان دارویی، گوشت مرغ و گوشت قرمز از  ظرفیت‌های اصلی استان است که هنوز نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

کوهساری گفت: اگر واقعاً نگاه ما توسعه استان و رفع مشکلات مردم است، باید مسائل سیاسی، قومیتی و منطقه‌ای را کنار بگذاریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار