تیم ملی فوتبال امید ایران در یکی از بازی های دشوار مرحله مقدماتی المپیک پاریس با نتیجه سه بر ۲ مقابل تاجیکستان به پیروزی رسید که هت‌تریک یاسین سلمانی کاپیتان تیم ملی و حضور درخشان ۲ گلستانی دیگر در ترکیب این تیم، امید به ظهور ستاره دیگری از فوتبال استان را افزایش داد.

صعود امیدوارکننده امیدها با درخشش فوتبالیست‌های گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی مهدوی‌کیا ستاره سال های گذشته فوتبال ایران که مسوولیت سخت رساندن ایران به المپیک پس از ۴۸ سال را بر عهده گرفته، در مسیر انتخاب اعضای تیم ملی امید به میلاد کر، محمد حسین زواری و یاسین سلمانی از گلستان اعتماد کرد و آن ها را با خود به رقابت های مرحله مقدماتی در تاجیکستان برد که عملکرد درخشان همراه با گلزنی فوتبالیست های گلستانی مهر تاییدی بر انتخاب سرمربی این تیم آینده دار بود.

به ثمر رساندن پنج گل از مجموع ۹ گل تیم ملی در این سه بازی انتخابی توسط گلستانی ها، عیار بالای این بازیکنان را به اثبات رساند و مهر تاییدی بر پویایی و سرزندگی فوتبال گلستان بود.

محمدحسین زواری

این بازیکن اهل روستای یساقی کردکوی با تیم فوتبال شموشک گلستان معرفی شد و در سال ۹۶ به سایپا پیوست .

بازیهای درخشان زواری در سایپا باعث شد تا به تیم ملی جوانان ایران نیز دعوت شود و خود را در سطح ملی بیشتر مطرح کند.

زواری همچنین به عنوان بهترین بازیکن مسابقه تیم های ملی فوتبال جوانان ایران و ارمنستان در تورنمنت سن پترزبورگ انتخاب شد.

این بازیکن گلستانی که یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی امید ایران در رقابت های انتخابی المپیک پاریس در تاجیکستان بود به دلیل عملکرد مطلوب در تیم ملی جوانان برای فصل جاری لیگ برتر به تیم  صنعت نفت آبادان پیوست.

میلاد کر

مدافع وسط اهل بندرترکمن گلستان دیگر بازیکن ثابت تیم مهدی مهدوی کیا در تاجیکستان بود که با وجود بازی در خط دفاعی، یکی از گل های ایران در این مسابقات مقابل لبنان را به ثمر  رساند.

کر که فوتبال را با تیم المپیک فراغی و شموشک گلستان آغاز کرد و سابقه بازی در تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان را دارد، در زمان حاضر عضو باشگاه ذوب آهن اصفهان است.

یاسین سلمانی

ستاره بی چون و چرای تیم ملی امید ایران در تاجیکستان که چهار گل از جمله سه گل حساس در بازی سرنوشت ساز مقابل تاجیکستان به ثمر رساند یاسین سلمانی مهاجم گرگانی عضو تیم فوتبال سپاهان اصفهان است.

سلمانی فوتبال حرفه ای را از تیم های پایه سپاهان آغاز کرد و با طی کردن مدارج پیشرفت در تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان بازی کرد و در یکی از افتخاراتش همراه با تیم ملی نونهالان ایران موفق به کسب مقام قهرمانی در فستیوال منطقه ای جنوب و مرکزی آسیا در سال ۲۰۱۶ شد.

او همچنین با تیم نوجوانان و جوانان سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر این رده های سنی در کشور رسید و با کوله باری از تجربه از سوی مهدی مهدوی کیا برای زهردار کردن خط حمله تیم ملی امید به این تیم دعوت شد.

سلمانی همچنین در شهریور ماه ۱۴۰۰ برای دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد و به یکی از جوان ترین بازیکنان تاریخ ملی ایران تبدیل گردید.

روند رو به پشرفت سلمانی در سال های اخیر او را به یکی از ستاره های آینده دار فوتبال ایران تبدیل کرده که می تواند با انتخاب های درست و ادامه دار مسیر رو به پیشرفت فعلی به یکی از لیگ های مطرح فوتبال جهان پیوسته و جای خود را در فوتبال ملی مطمئن تر کند.

گلستان هیچ گاه تیمی در سطح اول فوتبال کشور نداشت اما همواره ستاره های نامداری از این استان در آسمان فوتبال کشور ظهور کرده و درخشیدند که در زمان حاضر نامدارترین آن ها سردار آزمون و احمد نوراللهی هستند.

علاوه بر این بازیکنان که از ارکان تیم ملی بزرگسالان به شمار رفته و هم اکنون در لیگ های روسیه و قطر بازی می کنند، تعداد دیگری از گلستانی ها با عضویت در تیم های لیگ برتری به دنبال یافتن روزنه ای برای رسیدن به پیراهن تیم ملی هستند.

آرمین سهرابیان، محمدجواد کیا، رضا اسدی، وفا هخامنش، مجید نصیری و محمدحسین عسگری، عارف غلامی، علیرضا امیرخان، احسان تاییدی و محمد علی‌نژاد ، مجتبی ممشلی و  کمال الدین نیکخوی، گلستانی های حاضر در لیگ برتر هستند.

اکبر میثاقیان بازیکن گنبدی استقلال تهران، ملوان و ابومسلم، عبدالجلیل گل‌چشمه آقای گل فوتبال ایران در فصل ۷۸ – ۷۷، صلاح‌الدین اونق دروازه‌بان تیم ملی و اصغر محمودی مربی نامدار رده‌های سنی پایه و کاشف سردار آزمون، فقط نمونه ای از گذشته افتخارآمیز فوتبال گلستان هستند و در استانی که اغلب ساکنانش اسب دوانی و والیبال را به عنوان ورزش اول خود برگزیدند، عطش فوتبال دوستان را از تماشای بازی های درخشان خود سیراب کنند.

گلستان با داشتن  ۱۰۸ مدرسه فوتبال یکی از استان های پیش‌رو در آموزش و پرورش نونهالان و علاقه مندان به این رشته پر طرفدار است که جذب حامی مالی برای فوتبال گلستان می تواند زمینه ساز حضور تیمی از این استان در سطح اول فوتبال کشور شود.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار