طرح تامین مسکن جوانان بصورت گام به گام در ۷۰ روستای استان در حال کارسازی و اجراست.

بهره مندی ۸ هزار متقاضی از طرح مسکن جوانان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز گلستان ، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اعلام این خبر گفت : طرح مسکن جوانان در ۱۳۰ روستای دیگر باید از روشهای ابلاغ شده از جمله اراضی مازاد ادارات، اراضی ملی واقع در محدوده روستا، تفاهم با مالکان اراضی مستعد اجرای طرح  حداکثرتا ۲ ماه دیگر تامین شود.

سیدمحمد حسینی در این طرح که طرح ابتکاری بنیاد مسکن گلستان است به دو روش خود مالکی و تهیه زمین بنیاد مسکن ، اجرا می شود.

حسینی افزود: در روش خود مالکی به کسانی که در روستا‌های هدف، شامل روستا‌های حاشیه شهر‌ها و روستا‌های دارای قابلیت سکونت به هر واحد تا ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود و در روش دوم برای کسانی که زمین ندارند بنیاد مسکن از طریق زمین‌های خود و زمین‌های مازاد ادارات، زمین‌های تحت تملک دهیاری‌ها و یا با توافق بنیاد مسکن با مالکان زمین‌های حاشیه روستا‌ها زمین تهیه می‌کند و به هر واحد تا ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهد که ۸۰ درصد آن قرض الحسنه است.

وی گفت: تا کنون ۱۷ هزار نفر در سامانه مسکن جوانان ثبت نام کرده اند که ۴ هزار نفر دارای زمین خود مالکی دارای شرایط ،شناخته شدند که ۱۵۰۰ نفر به بانک‌ها معرفی شده اند و بقیه در حال معرفی به بانک‌ها هستند.

حسینی گفت: از ۱۰ هزار متقاظی بدون زمین هم ۴ هزار نفر دارای شرایط شناخته شده اند.

وی اولویت طرح را ساخت مسکن ویلایی دانست و افزود:از ۲۰۰ روستای طرح، اجرای آن در ۳۰ روستا آغاز شده و در ۱۷۰ روستا در حال تهیه زمین هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده ۳۵۰۰ واحد مسکن در ۲۰۰ روستای هدف ساخته شود.

حسینی تامین زمین را پشتیبان اجرای طرح مسکن جوانان دانست و با کافی ندانستن اقدامات صورت گرفته در اجرای گام پنجم، از کارشناسان متولی خواست سرعت و دقت را در اجرای طرح بکار گیرند تا روستا‌های هدف وارد گام ششم و هفتم و آماده سازی اراضی و شناسایی پیمانکاران شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار